English

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قزوین:

زائران قزوینی اربعین برای بازگشت برنامه‌ریزی کنند

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قزوین گفت: امسال تعداد زائران اربعین نسبت به سال‌های گذشته با رشد قابل‌توجهی مواجه شده و همین امر، مدیریت و برنامه‌ریزی و ساماندهی زائران به‌ویژه در بازگشت از کربلای معلی را حساس‌تر می‌کند.

زائران قزوینی اربعین برای بازگشت برنامه‌ریزی کنند

به گزارش خبرگزاری موج قزوین، جواد حق‌لطفی، مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قزوین در این‌باره اظهار کرد: امسال تعداد زائران اربعین نسبت به سال‌های گذشته با رشد قابل‌توجهی مواجه شده و همین امر، مدیریت و برنامه‌ریزی و ساماندهی زائران به‌ویژه در بازگشت از کربلای معلی را حساس‌تر می‌کند.

حق‌لطفی با اشاره به آماده‌سازی ۹۰ دستگاه اتوبوس ناوگان حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای قزوین برای جابه‌جایی زائران گفت: تمهیدات لازم از سوی این اداره کل برای بازگشت زائران اندیشیده شده و از دیروز به‌طور میانگین روزانه ۳۰ دستگاه اتوبوس اقدام به بازگرداندن زائران از مهران به قزوین می‌کنند.

وی با بیان اینکه خدمات ناوگان حمل‌ونقل عمومی تا بازگشت آخرین گروه از زائران ادامه خواهد داشت، خاطرنشان کرد: از ۱۵ روز گذشته تعدادی از کارکنان این اداره کل در پایانه مرزی مهران مستقر هستند و هدایت و ساماندهی زائران را انجام می‌دهند.

به‌گفته حق‌لطفی تاکنون کمبودی از نظر تامین ناوگان حمل‌ونقل برای زائران وجود نداشته، اما در صورتی که جمعیت زائران یکباره به کشور بازگردند احتمال کمبود اتوبوس به‌ویژه در برخی خطوط وجود دارد؛ از این رو از زائران درخواست دارند زائران مدت اقامت در کربلا را کاهش داده و تا پیش از اربعین به کشور بازگردند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قزوین افزود: آن‌دسته از زائرانی که با خودرو شخصی به مرزها مراجعه کرده‌اند نیز می‌توانند در نذر همسفر اربعین شرکت کرده و زائران پیاده و جامانده را با خود همسفر کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر