English

رییس کمیسیون بانوان و امور خانواده شورای شهرقزوین :

راه و شهرسازی در اختصاص زمین برای احداث بوستان در محله آبگیلک همراهی نماید

رییس کمیسیون بانوان و امور خانواده شورای شهرقزوین گفت:اداره کل راه و شهرسازی در اختصاص زمین جهت احداث بوستان در محله آبگیلک قزوین با شهرداری قزوین همراهی داشته باشد تا بتوانیم فضایی را برای تفریح و سلامت شهروندان این محله تامین نماییم.

راه و شهرسازی در اختصاص زمین برای احداث بوستان در محله آبگیلک همراهی نماید

به گزارش خبرگزاری موج قزوین،فاطمه اشدری، رییس کمیسیون بانوان و امور خانواده شورای شهرقزوین در جلسه علنی شورا که با حضور مدیر کل راه و شهرسازی استان برگزار شد، اظهار کرد: از آن جایی که کلید رستگاری بسیاری از زمینهای شهر و تغییر کاربری ها در کمیسیون ماده پنج مسکن وگشهرسازی آن هم با حضور دستگاهها اتفاق می افتد، تقاضا دارم شرایطی فراهم شود که اگر ملکی از فضاهای عمومی و کاربری آموزشی فضای سبز و هر آنچه که کاربری عمومی دارد ،به واسطه اینکه متراژ زمین کم است و یا دستگاه می گوید که به این زمین نیاز ندارم ، سرفصلی داشته باشید که اگر آن دستگاه حق عام را نمی بیند، مسکن و شهرسازی در قالب یک طرح تعریف شده و برای نسلهای آینده، ذخیره ای از خود دستگاه بگیرد. 

 وی تاکید کرد: این مساله باعث خواهد شد نیازهای فضای سبز،  آموزشی، درمانی و غیره  از محل  همان صندوق تامین شود و مشکل کمبود فضاهای عمومی مورد نیاز مردم در مناطق حل شود . 

 اشدری با بیان اینکه تغییر کاربری برخی زمینهای آموزشی باعث شده تا دربرخی مناطق با کمبود زمینهای آموزشی مواجه باشیم ، تصریح کرد: لازم است در این خصوص تدابیری اندیشیده شود. امروز اکثر دانش آموزان  برای نقل و انتقالشان به مدارس از وسایل نقلیه استفاده می کنند و زمان زیادی را باید صرف طی مسیر کنند،در صورتی که لازم است تا هر دانش آموز کمترین مسیر را برای مدرسه طی نماید. این موضوع موجب شده در ساعات آغاز و پایان مدارس، پر ترافیک ترین شرایط حاکم بر معابر شهری را داشته باشیم که موجب خستگی و کسالت فرزندانمان خواهد شد .

 این عضو شورای شهر قزوین در ادامه سخنانش گریزی به نوسازی بافت فرسوده در کنار بناهای تاریخی و میراثی اشاره داشت و گفت: باید برای نوسازی  بناهایی که با محدودیتهایی در نزدیکی اماکن تاریخی و میراثی هستند، مشوق هایی بطور رایگان درنظر گرفته شود و امتیازهای خاصی در کمیسیون ماده پنج تعلق گیرد که شهروندان این مناطق بتوانند با انگیزه و رغبت نسبت به نوسازی ملک خود اقدام نمایندکه هم  زینت بخش فضای میراثی باشد و هم به ارتزاق افراد کمک کند و مهمتر از همه موجب جذب گردشگر شود .

 وی همچنین خواستار اختصاص زمین برای احداث فضای سبز و بوستان در محله مهدیه " آبگیلک " قزوین شد و گفت: درخواست اعضای شورا مبنی بر اختصاص زمین جهت احداث بوستان و فضای سبز در منطقه آبگیلک به اداره کل راه وشهرسازی ارایه شد و درخواست داریم تا مطالبه مهم مردم عزیز این منطقه و ایجاد فضای تفریح و نشاط آنان با همراهی این اداره کل محقق شود و همچنین مردم این محله که محل سکونت شهید سیاهکالی مرادی نیز  بوده است این بوستان را به نام این شهید مزین کنید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر