English

مدیر کل راه و شهرسازی استان قزوین:

ثبت محل سکونت و اقامتگاه دائمی و غیردائمی سرپرستان خانوار در سامانه املاک و اسکان به نشانی amlak.mrud.ir فراهم شده است

مدیر کل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: این سامانه در راستای وظایف قانونی وزارت راه و شهرسازی به منظور شفاف سازی نظام مالکیت کشور و رصد و نظارت بر بازار مسکن تهیه شده است.

 ثبت محل سکونت و اقامتگاه دائمی و غیردائمی سرپرستان خانوار در سامانه املاک و اسکان به نشانی  amlak.mrud.ir فراهم شده است

به گزارش خبرگزاری موج قزوین، سید علی هاشمی  مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین در خصوص "هدف و کارکرد سامانه املاک و اسکان کشور  https://amlak.mrud.ir گفت: این سامانه در راستای وظایف قانونی وزارت راه و شهرسازی از جمله قانون جهش تولید مسکن، رصد و نظارت بر بازار مسکن، شفاف سازی نظام مالکیت کشور و به منظور تبیین قانون مالیات بر خانه های خالی تهیه شده است.

مدیر کل راه و شهرسازی افزود: معمولا لازم است برای هر ملکی که معامله می شود ، سند رسمی تهیه شود و از این جهت ، این نقل و انتقال ملک در ثبت اسناد ، ثبت می شود . با این حال ، این عمل به تنهایی برای شفاف سازی وضعیت املاک کشور کافی نبوده است و همین قضیه منجر شده است تا مسئولین مربوطه چاره دیگری بیندیشند و یک راه حل دیگر برای ثبت اقامتگاه و املاک تحت مالکین افراد ایجاد کنند . 

وی بیان داشت: به منظور شفاف سازی نظام مالکیت در کشور ، لازم است سرپرستان خانوار ، املاک تحت مالکیت خود  و املاکی که در آن اقامت دارند را در سامانه املاک و اسکان ثبت کنند . 

هاشمی افزود: به منظور ایجاد شفافیت در وضعیت املاک کشور ، ثبت نام مالک و مستاجر در سامانه املاک و اسکان  amlak.mrud.ir اجباری شده است و کلیه مالکین و مستاجرین باید  با احراز شرایط همچون شرایط ثبت نام مسکن اولی ها، املاک تحت مالکیت خود را در سامانه مذکور ثبت نمایند . 

وی افزود: ثبت املاک در این سامانه ، برخلاف ثبت املاک در سامانه ثبت معاملات و املاک کشور iranamlaak.ir اجباری است و پس از پایان مهلت ثبت نام ملک در این سامانه ، دستگاه ها ی اجرایی ، اقامتگاه فرد را با توجه به آدرس و کد پستی فرد را بر اساس اقامتگاه مشخص شده او در این سامانه بدست می آورند و بر این اساس ، خدماتی من جمله افتتاح حساب بانکی و صدور چک و از این قبیل را به او اعطا می کنند .

گفتنی است: برای ثبت اقامتگاه مالک و غیرمالک در این سامانه ، ابتدا لازم است افراد در سامانه مذکور ثبت نام کنند؛ نحوه ثبت نام در سامانه املاک و اسکان نیز به این صورت است که ابتدا باید شماره تلفن خود را وارد  کرده و پس از طی مراحل احراز هویت ، اطلاعات مربوط به ملک و مالکیت خود را وارد کنید.با توجه به اهمیت ثبت املاک در سامانه املاک و اسکان و توجه به این نکته که لازم است تا هم مالکین و هم غیرمالکین در این سامانه ثبت نام کرده و محل اقامت و املاک تحت مالکیت خود را در این سامانه به ثبت برسانند ؛ در این دو اینفوگرافی آموزش نحوه ثبت نام در سامانه املاک و اسکان را برای شما قرار داده ایم  که نحوه ثبت نام به چه طریق ممکن است  و در چه صورتی لازم است افراد املاک خود را در سامانه مذکور ثبت کنند  و هرکدام از این دو برای ثبت املاک خود چه مراحلی را باید طی کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر