English

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین خبرداد:

تولید ۴ هزار و ۲۱۶ تن مرغ در واحدهای مرغداری استان قزوین

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: ۴ هزار و ۲۱۶ تن مرغ در واحدهای مرغداری این استان طی مهر ماه سال جاری تولید شده است.

تولید ۴ هزار و ۲۱۶ تن مرغ در واحدهای مرغداری استان قزوین

به گزارش خبرگزاری موج قزوین، محمد حسین عطایی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در نشست مشترک کارگروه تنظیم بازار و قرارگاه  امنیت غذایی استان قزوین افزود: از این میزان مرغ تولید شده ۳ هزار و ۳۹۵ تن در داخل استان به مصرف رسیده و ۸۲۱ تن به استانهای تهران، البرز، گیلان و اصفهان صادر شده  است.

وی اظهار داشت: همچنین در راستای برنامه ابلاغ شده وزارت متبوع مبنی بر سهمیه ۳ میلیون و ۴۵۲ هزار قطعه ای جوجه ریزی برای استان قزوین، طی مهر ماه سال جاری ۳ ملیلیون و ۵۵۸ هزار قطعه جوجه ریزی در واحدهای مرغداری ستان انجام شده که نسبت به میزان برنامه مصوب رشد ۱۰۳ درصدی داشته ایم.

عطایی اضافه کرد: قزوین جزو ۵ استان برتر در سطح کشور در رشد جوجه ریزی در واحدهای مرغداری است.

وی یادآور شد: طی ۷۰ روز گذشته همچنین ۶۳ تن گوشت قرمز با قیمت مناسب در استان وارد شده که ۲۰ تن در سطح شهر قزوین و مابقی در شهرستانهای دیگر استان توزیع شده  است.

عطایی اضافه کرد: حدود ۲ و نیم تن گوشت مرغ گرم تنظیم بازار با قیمت ۷۳ هزار تومان در سطح شهر قزوین بصورت روزانه توزیع می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورز یاستان قزوین گفت: در بحث تخم مرغ نیز در حال حاضر ۶۵ واحد فعال مرغداری تخمگذار در استان فعال است که ظرفیت آنها ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار قطعه می باشد که روزانه ۳۰۶ تن تخم مرغ در استان تولید می شود.

عطایی به بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی در استان قزوین اشاره کرد و گفت:  تاکنون دو هزار و ۷۹۱ مورد تخلف در سمانه ۱۲۴ ثبت شده که از این میزان  ۸۶۹ پرونده تخلف تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

وی اضافه کرد: ارزش ریالی این میزان پرونده تشکیل شده بیش از ۲۱ میلیارد تومان است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر