English

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین:

برای اینکه بتوانیم فرزندانمان اهل هنر و فرهنگ باشد باید دغدغه‌های دینی را مد نظر قرار دهیم

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: برای اینکه بتوانیم فرزندانمان اهل هنر و فرهنگ و ایراندوست باشد و به کشورشان تعهد داشته و انسجام ملی را حفظ کنند و دغدغه‌های دینی را مد نظر قرار دهند.

برای اینکه بتوانیم فرزندانمان اهل هنر و فرهنگ باشد باید دغدغه‌های دینی را مد نظر قرار دهیم
به گزارش خبرگزاری موج قزوین

، حسین براتی سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین در نشست کارگروه تخصصی شورای اقامه نماز با موضوع "مسئله شناسی و موانع اقامه نماز در نسل نو گفت: باید به دستورات این جلسه با نگاه کارشناسانه و آسیب شناسانه نگریست درحالیکه کارمند دارای نگاه کارمندمحوری است و طبیعتاً با اقتضائات کارمندی‌اش حضور و بروز دارد و اعلام نظر می کند در صورتی که این حوزه نیازمند به یک نگاه کارشناسانه و فرابخشی می‌باشد.

وی خاطرنشان ساخت: برای حل این مشگل باید از افرادی بهره برد که شناخت و دانش کافی را دارند و  یک حلقه علمی متشکل از اساتید جامعه شناسی، روانشناسی و آینده پژوهی فعال، خوش فکر، صاحب ایده و خلاق تشکیل داد تا به عنوان بخش محتوایی و مشاوره ای بتوانند افق پیش روی مان را ترسیم کرده و ایده هایی مناسب جهت تدوین برنامه ها و تولید محتوا به ما ارائه دهند تا ناخواسته راه را به اشتباه نرویم و بتوانیم میزان توفیق برنامه ها را افزایش دهیم.

براتی افزود: برای اینکه بتوانیم فرزندانمان اهل هنر و فرهنگ و ایراندوست باشد و به کشورشان تعهد داشته و انسجام ملی را حفظ کنند و دغدغه‌های دینی را مد نظر قرار دهند باید در تدوین برنامه ها برای فرزندانمان، از روانشناسان و متخصصان حوزه کودک و نوجوان و جوان که درک و شناخت بهتری از آنان دارند بهره برد تا اثربخشی حداکثری داشته و سبب رویش و خلق آورده شده و سرمایه اجتماعی استان را ارتقا دهیم.

وی تاکید کرد: در نظام برنامه ای و اجرایی و همچنین تقویم فرهنگی هنری باید فرزندان و خانواده پرسنل خود را در نظر بگیریم و برای آنان برنامه های مناسب داشته باشیم تا خدایی ناکرده مغفول نشده و آسیب نبینند.

وی افزود: اگر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بخواهد الگو ساز و فرهنگ ساز باشد ابتدا باید خانواده های خودمان در صف اول و طراز باشند. لذا باید در بخش های محتوایی برنامه هایمان به ویژه اقامه نماز نسل نو همچنین رویکردی را فرض کنیم تا بتوانیمبه نتیجه مطلوب برسیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر