English

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین خبرداد:

تحقق کشت بیش از ۹۰درصد محصولات زراعی پاییزه استان قزوین

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از تحقق کشت بیش از ۹۰ درصدی محصولات زراعی پاییزه این استان در سال زراعی جاری خبر داد.

تحقق کشت بیش از ۹۰درصد محصولات زراعی پاییزه استان قزوین
به گزارش خبرگزاری موج قزوین

،حسن جلیلوند مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: بر اساس برنامه ابلاغی بایستی ۴۷ هزار  هکتار گندم آبی و ۱۰۸ هزار و ۸۰۰ هکتار گندم دیم در مزارع کشاورزی این استان کشت شود.

وی اظهار داشت: بر همین اساس ، در سال زراعی جاری تاکنون در ۴۶هزار و ۷۸۵ هکتار از اراضی کشاورزی استان گندم آبی و ۱۰۵ هزار و ۹۸۵ هکتار گندم دیم کشت شده که از سطح مطلوبی برخوردار است. 

جلیلوند یادآور شد: در مزارع گندم آبی استان ۳۴هزار و ۹۰۵ هکتار با دستگاه خطی کار و ۱۰۵ هکتار با دستگاه کمبینات و ۴۸۰هکتار نیز بر به صورت کشت روی پشته انجام شده است.

وی اضافه کرد: همچنین در کشت گندم دیم نیز ۹۷ هزار و ۲۴۵هکتار با دستگاه عمیق کار، یکهزارو ۳۲۰ هکتار با کشت مستقیم و ۵۷ هزار هکتار هم از طریق خاک ورزی حفاظتی کشت شده است.

به گفته وی در سال زراعی جاری همچنین  ۲۸ هزار و ۹۵۶هکتار از اراضی کشاورزی این استان به زیر کشت جو آبی و پنج هزار و ۶۳۶ هکتار هم به کشت جو دیم رفته است.

جلیلوند تصریح کرد: بر اساس برنامه ابلاغی ۳۰ هزار هکتار از اراضی استان به زیر کشت جو آبی و هشت هزار هکتار هم به زیر کشت جو دیم برود.

به گفته وی سطح سبز جو آبی در حال حاضر  ۲۴ هزار و ۳۱۵ هکتار و سطح سبز جو دیم ۵۱۰ هکتار است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: در سال زراعی جاری سه هزارو ۶۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان به زیر کشت دانه روغنی کلزا رفته است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر