English

دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان قزوین:

لباس‌های دست دوم تهدید جدی علیه بهداشت جامعه است

دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان قزوین در چهارمین جلسه کارگروه فرهنگی تبلیغی کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز: لباس‌های دست دوم خارجی (تاناکورا)‌ از نظر بهداشتی یک تهدید جدی است که به علت انتقال بیماری مضرات فراوان دارد.

لباس‌های دست دوم تهدید جدی علیه بهداشت جامعه است
به گزارش خبرگزاری موج قزوین

 ،حسین زکی‌زاده دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان قزوین در چهارمین جلسه کارگروه مبارزه با قاچاق کالا و ارز که با حضور معاون فرهنگی رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از نمایندگان دستگاه های عضو در سالن اداره کل ارشاد اسلامی استان قزوین برگزار شد، ضمن اعلام این مطلب افزود: لباس‌های دست دوم خارجی که به صورت قاچاق به کشور وارد می‌شود از پنج کالای مهم و دارای اولویت این کارگروه است که برای مقابله با ورود آن‌ها باید اهتمام ویژه‌ای در دستگاه‌ها ایجاد کرد.

وی با بیان اینکه در مبارزه با کالای قاچاق باید به ریشه رفتار مصرف کننده پرداخت، تصریح کرد: باید بررسی شود که چرا مصرف کنندگان به استفاده از کالای قاچاق روی می‌آورند، چون این کالاها جذابیت‌های فراوان داشته و مورد توجه عموم جامعه قرار دارد، مواردی مثل قیمت مناسب و تبلیغات جذاب باعث گسترش استفاده از این لباس‌ها شده و برای جلوگیری از مصرف آن باید ابعاد منفی ماجرا را به گوش مصرف کننده رساند.

این مسوول ادامه داد: موضوع کالاهای قاچاق فقط به البسه مربوط نمی‌شود، به طور مثال معضلات لوازم آرایشی و بهداشتی و تقلبی این است که سلامت فرد را مورد هدف قرار می‌دهد یا مکمل هایی که در باشگاه‌های ورزشی مصرف می‌شود برای سلامتی و جان افراد خطرناک است، همینطور لوازم یدکی تقلبی در صنف خودرو ایمنی و جان افراد را دچار مخاطره می‌کند.

زکی‌زاده بر استفاده از ظرفیت‌های متخصصان دانشگاه علوم پزشکی و منابع آماری در تولید محتوای پیشگیرانه تاکید کرد و گفت: برای مبارزه با مصرف کالای قاچاق کلی گویی فایده ندارد، باید با بیان مصادیق و انتشار نظر پزشکان و متخصصان و اعلام آمارها به آسیب و صدمات جانبی اشاره کرد.

وی به تشریح کالاهای مهم و دارای اولویت مبارزه با قاچاق پرداخت و یادآور شد: لوازم خانگی، لوازم یدکی، پوشاک، لوازم آرایشی بهداشتی و مواد دخانی پنج گروهی هستند که در راس مبارزه با کالای قاچاق قرار گرفتند که امیدواریم با بیان نقاط ضعف و مخاطرات این کالاها در مساجد، نمازجمعه‌ها، دبیرستان‌ها، دانشگاه ها و سایر مراکز آگاه سازی لازم صورت پذیرد.

زکی زاده همچنین با تاکید بر استفاده از روش‌های فرهنگی ادامه داد: اگر دانش آموز دبیرستانی با این موضوعات درگیر شود، درباره‌اش تحقیق کند، در قالب مسابقه و انشا به آن بپردازد، خودش و خانواده‌اش از ابعاد مختلف این مساله آگاه می‌شوند مصرف کالای قاچاق هم کاهش می‌یابد.

دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان قزوین یادآور شد: مواردی از کالای قاچاق تولید داخل و ایرانی هستند، اما به نام کالای خارجی به مردم ارایه می‌شوند، از این رو معتقدم مقابله با مصرف کالای قاچاق به نمادسازی کالای داخلی نیز کمک خواهد کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر