English

با حضور اصحاب رسانه و پیشکسوتان فرهنگ و هنر برگزار شد؛

بزرگداشت شهدای خبرنگار غزه در قزوین

دبیر کل کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین در بزرگداشت شهدای خبرنگار غزه در قزوین بیان داشت: امروز ایران اسلامی بازیگر اصلی منطقه خاورمیانه است.

بزرگداشت شهدای خبرنگار غزه در قزوین
به گزارش خبرگزاری موج قزوین

، دبیرکل کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین مجلس شورای گفت: سردار شهید حاج قاسم سلیمانی با اقداماتی که داشت ایران اسلامی را به قدرت و بازیگر اصلی منطقه تبدیل کرد.

مجتبی ابطحی در یادواره شهدای خبرنگار غزه و گرامیداشت دهه بصیرت و مقاومت، که ظهر شنبه ۱۶ دیماه در سالن اجتماعات کتابخانه امام خمینی (ره) با حضور اصحاب رسانه برگزار شد، گفت: امروز شاهد تحولی عظیم هستم که یک جهان جدید در حال شکل‌گیری بوده و هندسه قدرت در حال تغییر است.

وی افزود: داستان غزه و طوفان الاقصی یک پرش استراتژیک و یک پیشران عظیم و غیرقابل باور در تحقق آن جهانی است که در آستانه آن قرار داریم.

رسانه جدیداین مسئول اضافه کرد: در شکل‌گیری دولت‌ها در جهان یک روند ثابت است و یک ملت در جغرافیای مشخصی هستند که یک تاریخ و فرهنگ مشترک دارند و آن‌ها برای اداره امور خودشان یک دولت تشکیل می‌دهند و آن دولت برای حفظ خود ارتش و نیروی امنیتی درست می‌کند.

وی ادامه داد: اما در تشکیل این دولت فسادپرور همه‌ چیز تغییر کرد و یک مجموعه گروه‌های تروریسم در فلسطین مستقر شدند، از همان ابتدا باهم متحد شدند، ارتش تشکیل دادند و این ارتش دولت درست کرد و این دولت، مردمی را که دین یهود داشتند را در این طبقات جای داد.

ابطحی در ادامه مطرح کرد: تمام جهان عرب و اسلام دچار تفرقه و نفاق شدن و دیگر نمی‌شود به آن دل بست در این جا داستان فلسطین عملا تمام شد تا جایی که چرخه دیپلماسی آمریکا فعال شد.

دبیرکل کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: باید توجه داشته باشیم همه‌ توطئه‌های دشمن در حال نابودی است و در میدان هیچ پیروزی به دست نیاورده‌ و ابتکار عملی نداشته است. ۱۰۷ خبرنگار شهید غزه باعث شد تا رسانه مقتدر و مقاومتی تشکیل بدهد و مهم‌تر اینکه برای اولین بار توانستند رسانه مقاومت را غالب رسانه دشمن کنند و غلبه رسانه مقاومت بر رسانه استکبار را نشان دهند.

ابطحی در ارتباط با وظایف و مسئولیت‌های مردم در این شرایط، گفت: سه وظیفه اصلی مردم در حال حاضر امید و عزت دادن به نسل جوان است، قطعاً ملت خودمان موفق عمل می‌کنند فقط کافی است نور امید و ایمان در دل‌هایمان بدرخشد و باید سطح آگاهی و تبیین در کشور بسیار افزایش یابد.

این مسئول در پایان گفت: وظیفه سوم این است که گفتمان جهانی برای خودمان تشکیل دهیم و از این ابزار رسانه‌‌ای امثال تلفن همراه به عنوان سلاح استفاده کنیم و از آن در راستای ارتباط‌‌گیری قوی بهره ببریم.

گفتنی است در این آیین بزرگداشت، هنرمندان تجسمی و نمایشی، با موضوع خبرنگاران غزه، ارائه نمایش و خلق تابلوی هنری نمودند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر