English

مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین:

مطالعات خاکشناسی ۴۴۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین به روز رسانی می شود

مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از بروزرسانی طرح ومطالعات ۴۴۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی این استان خبر داد.

مطالعات خاکشناسی ۴۴۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین به روز رسانی می شود
به گزارش خبرگزاری موج قزوین

،نصرت اله نیکو مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: این مطالعات که در سالیان قبل انجام شده  بصورت اجمالی و نیمه تفصیلی بوده که با ایجاد دفتر امور خاک  در این مدیریت برنامه ریزی لازم انجام شده تا سطح مطالعات به مطالعات تفصیلی ارتقا یابد.

وی به راه اندازی دفتر واحد خاک کشاورزی در استان قزوین اشاره کرد و اظهار داشت: هدف از تشکیل و ایجاد این دفتر پیگیری قوانین و مقررات در حوزه امور خاک کشاورزی و عملیاتی کردن آنها مثل قانون حفاظت خاک  و  خط مشی های مدیریت پایدار خاک های کشاورزی است.

وی اظهار داشت: همچنین با برنامه ریزی لازم انجام مطالعات خاکشناسی و نقشه های مدیریت پذیری صورت می گیرد که با تهیه این نقشه ها، نوع کاربری اراضی دقیقا مشخص می شود.

وی آموزش کشاورزان در زمینه حفاظت خاک و مدیریت و بهره برداری پایدار از خاک ها، انجام پایش خاک های استان، پیشگیری از تخریب و تغییر کاربری های غیر مجاز، پیگیری برنامه تقویت ماده آلی و افزایش حاصلخیزی و کاهش فرسایش و کنترل شوری و قلیایی خاک و توسعه کشاورزی پایدار از مهمترین مزایای ایجاد این دفتر ذکر کرد.

به گفته وی ؛ استفاده از فناوری جدید در حوزه مدیریت امور خاک کشاورزی و انجام امور تحقیقاتی و پژوهشی در خاکهای کشاورزی نیز از دیگر اولویت های این دفتر است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر