English

رئیس اداره مکانیزاسیون کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین خبرداد:

رشد ۶ صدم درصدی ضریب مکانیزاسیون بخش کشاورزی استان قزوین

رئیس اداره مکانیزاسیون کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از افزایش شش صدم درصدی ضریب مکانیزاسیون بخش کشاورزی این استان نسبت به دو سال گذشته خبر داد.

رشد ۶ صدم درصدی ضریب مکانیزاسیون بخش کشاورزی استان قزوین
به گزارش خبرگزاری موج قزوین

،موسی بابایی کیا رئیس اداره مکانیزاسیون کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با بیان این مطلب افزود:  بر این اساس در سال ۱۴۰۰ با پرداخت بیش از ۷۶۸ میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی در این استان (۱۰۲ درصد) و توزیع ۳۲۰ دستگاه انواع تراکتور و ۷ دستگاه کمباین برداشت غلات افزایش ضریب مکانیزاسیون استان به میزان ۱.۹۷ درصد اسب بخار در هکتار افزایش داشته است.

وی اظهار داشت: همچنین در سال گذشته با توزیع  ۴۱۵ دستگاه انواع تراکتورهای زراعی و باغی و ۱۳ دستگاه کمباین غلات ضریب مکانیزاسیون با افزایش ۲.۰۳ درصدی اسب بخار در هکتار همراه بوده است .

بابایی کیا خاطر نشان کرد: در سال ۱۴۰۱ قزوین جزو استان های برتر در کشور در زمینه جذب اعتبار قرار گرفته است. 

وی اضافه کرد:  این استان در سال گذشته رتبه اول جذب اعتبارات مکانیزاسیون در زیر بخش باغبانی از محل خط ۱۰ اعتبارات را به خود اختصاص داد. 

رئیس اداره مکانیزاسیون کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: همچنین ۹۹.۵ درصد از ماشین آلات کشاورزی این استان  پلاک گذاری شده و استان قزوین در این زمینه نیز در زمره استان های برتر و شاخص در کشور قرار دارد.

بابایی کیا افزود: شناسایی و معرفی ماشین آلات با فناوری های جدید و نوین به کشاورزان، شناسنامه دار کردن رانندگان حرفه ای تراکتور و ماشین آلات کشاورزی در سطح استان با همکاری سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی انجام شده است .

به گفته وی با همکاری مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی تاکنون ۸۰۰ نفر موفق به دریافت کارت مهارت راننده حرفه ای  در استان شده اند. 

وی یادآور شد: رانندگان دارای کارت رانندگی حرفه ای برای دریافت سهمیه سوخت مازاد به ستاد پیشگیری قاچاق کالا و  سوخت و شرکت پخش فراورده های نفتی استان معرفی شدند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر