English

معاون بهره وری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه سازمان اوقاف و امور خیریه کشور:

حدود ۲۰ شرکت دانش بنیان ایجاد شده و ۱۹ شرکت دیگر هم پیشنهاد شده است

معاون بهره‌وری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: حدود ۲۰ شرکت دانش بنیان ایجاد شده و ۱۹ شرکت دیگر هم پیشنهاد شده و در حال حاضر سازمان اوقاف، ۲۰ محصول با گردش مالی بالا از طریق این شرکت های دانش بنیان تولید کرده است.

حدود ۲۰ شرکت دانش بنیان ایجاد شده و ۱۹ شرکت دیگر هم پیشنهاد شده است
به گزارش خبرگزاری موج قزوین

،سهیل بیگدلی معاون بهره‌وری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در جلسه مدیران و کمیسیون سرمایه‌گذاری اوقاف و امور خیریه استان قزوین بیان کرد: استان قزوین ظرفیت و پتانسیل خوبی دارد؛ اقداماتی که در این استان انجام می‌شود به نوعی تولید ثروت محسوب می‌گردد؛ کل رقبه ‌های استان ۱۱۰ هزار رقبه است و گاهی با تغییر کاربری تا ۱۲۰ رقبه نیز به استان اضافه می‌شود که به نوعی کار جهادی و خاص است که می‌تواند ظرفیتی برای مولدسازی ایجاد کند.

معاون بهره‌وری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه سازمان اوقاف و امور خیریه کشور افزود: هفت محور برای سرمایه‌گذاری در بحث کشاورزی، دام سنگین و سبک، آبزی پروری انرژی خورشیدی و معدن تعیین شده که همه ظرفیت‌ها در استان قزوین وجود دارد.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در بحث کشاورزی گفت: در دام سبک شبکه‌ای از تولید دام در کشور داریم که آخرین فارم آن در استان گلستان افتتاح شد و آمار دام سبک ۲۰ هزار راس می‌باشد و سازمان اوقاف در حوزه دام سنگین ۱۰۰ تن شیر به شبکه مصرف وارد می‌کند.

سهیل بیگدلی اظهار کرد: در بحث آبزی پروری چهار هزار کیلومتر مرز آبی در خلیج فارس داریم و با همه مشکلات آبی که وجود دارد، محصولی که در آب داریم ۱۵۰۰ تن ماهی و در مقیاس ۷۰۰ _۸۰۰ کیلو است و در حال حاضر در تولیدات این سازمان، حدوداً ۲۵۰۰ تن ماهی در داخل آب وجود دارد.

وی تصریح کرد: در حوزه انرژی خورشیدی هدف گذاری‌ها ۱۱۰ مگاوات است که در حال حاضر تولید ما ۱۰ مگاوات است و با هدف گذاری مورد نظر فاصله زیادی داریم؛ در موضوع معدن نیز ظرفیت فوق العاده در سازمان اوقاف وجود دارد و جهت نوع بهره وری از این ظرفیت، برنامه ریزی هایس صورت گرفته است. 

بیگدلی در ادامه یادآور شد: برای ظرفیت استفاده از شرکت‌های دانش بنیان، اکوسیستمی جهت حمایت از این شرکت‌ها ایجاد شده است. عموماً این شرکت‌های دانش بنیان پرریسک هستند، اما با اکوسیستم تعریف شده این ریسک صفر می‌شود و فرایند این سرمایه‌گذاری هم مثبت است.

وی اضافه کرد: از قِبَل این اکوسیستم چیزی حدود ۲۰ شرکت دانش بنیان ایجاد شده و ۱۹ شرکت دیگر هم پیشنهاد شده که نمونه‌ای از آنها در زمینه تولید تجهیزات پزشکی فعالیت می کنند و در حال حاضر سازمان اوقاف، ۲۰ محصول با گردش مالی بالا از طریق این شرکت های دانش بنیان تولید کرده است.

بیگدلی در پایان عنوان کرد: این تولید و ثروتی که در استان ایجاد شده؛ لازم است که سریعاً به امور اقتصادی در قالب مولدسازی با محورهای تعیین شده هدایت گردد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه