English

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان آبیک خبرداد:

کشف و ضبط بیش از ۱۵۰ کیلوگرم از انواع فراورده های خام دامی غیر قابل مصرف در آبیک

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان آبیک گفت: طی بازدید در شهر آبیک بیش از ۱۵۰ کیلوگرم از انواع فراورده های خام دامی بی هویت، تاریخ منقضی، غیر بهداشتی و ماهیان حرام گوشت (کوسه ماهی) کشف و ضبط شد.

کشف و ضبط بیش از 150 کیلوگرم از انواع فراورده های خام دامی غیر قابل مصرف در آبیک
به گزارش خبرگزاری موج قزوین

، دکتر رضا صفرچی رئیس اداره دامپزشکی شهرستان آبیک گفت: طی بازدید مراکز عرضه فراورده های خام دامی و خودروهای حامل این فراورده ها در شهر آبیک با حضور کارشناسان و ریاست اداره دامپزشکی بیش از ۱۵۰ کیلوگرم از انواع فراورده های خام دامی بی هویت، تاریخ منقضی، غیر بهداشتی و ماهیان حرام گوشت (کوسه ماهی) کشف و ضبط شد.

وی تصریح کرد: از یک مرکز عرضه پروتئینی شهر آبیک مقادیری کوسه ماهی که از دسته ماهیان حرام گوشت می باشد و به صورت بی هویت و غیر بهداشتی نگهداری و عرضه می شد کشف و ضبط همچنین انواعی از فراورده های خام دامی شامل بوقلمون، اردک، میگو، مرغ که فاقد استانداردهای لازم جهت عرضه بودند توسط تیم بازرسی این اداره کشف و از چرخه مصرف خارج شد.

دکتر صفرچی به عموم مردم توصیه کرد:  در زمان خرید فراورده های منشاء دامی مهمترین مسئله، خرید از مراکز مجاز عرضه فراورده های خام دامی می باشد که تحت نظارت اداره دامپزشکی فعالیت می نمایند و توجه به لیبل الصاق شده بر روی محصولات که آرم سازمان دامپزشکی، کد ivc و همچنین دقت به تاریخ تولید و انقضای محصول از دیگر نکاتی است که شهروندان در زمان خرید باید به آن توجه داشته باشند.

صفرچی در ادامه اظهار داشت کلیه فراورده های خام دامی باید در داخل یخچال نگهداری و عرضه شوند و شهروندان از خرید گوشت، مرغ، و تخم مرغ و ... که خارج از یخچال نگهداری و عرضه می گردد خودداری کرده و در صورت مشاهده تخلف مراتب را از طریق شماره تلفن ۴ رقمی ۱۵۱۲ با دامپزشکی در میان بگذارند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر