English

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین:

ماهیت صندوق قرض الحسنه امداد ولایت مبتنی بر آموزه های قرآنی و روایات معصومین (ع)می باشد

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین ، ۱۷ خرداد ماه مصادف با سالروز تاسیس صندوق قرض الحسنه امداد ولایت عملکرد صندوق قرض الحسنه امداد ولایت را منطبق بر قرض الحسنه اسلامی برشمرد.

ماهیت صندوق قرض الحسنه امداد ولایت مبتنی بر آموزه های قرآنی و روایات معصومین (ع)می باشد
به گزارش خبرگزاری موج قزوین

، ناصر ظاهری مدیرکل کمیته امداد استان قزوین ، با اشاره  به حدیث الصدقهًْ بعشر و القرض بثمانی عشرهًْ و صلهًْ الاخوان بعشرین و صلهًْ الرحم باربع و عشرین بیان کرد :امیرالمؤمنین(ع) از قول پیامبر اکرم(ص) نقل می‌کنند که فرمود: صدقه ۱۰ برابر محاسبه می‌شود و قرض ۱۸ برابر و کمک به دوستان و برادران ۲۰ برابر و صله رحم ۲۴ برابر است.

ایشان در ادامه با اشاره به ۱۸ برابر شدن ثواب قرض الحسنه افزود : ماهیت وامهای صتدوق امداد ولایت مبتنی بر آموزه های قرآنی و روایات معصومین (ع) می باشد و بر همین اساس به تسهیلات پرداختی توسط این صندوق هیچگونه سودی تعلق نمی گیرد .

وی در ادامه عنوان کرد : وامهایی که از طریق این صندوق پرداخت می گردد جریمه دیرکرد نیز ندارد و در کمترین زمان ممکن نیز به متقاضیان پرداخت میگردد .

ایشان با اشاره به این آیه از قرآن که می فرماید : کیست به خدا قرض الحسنه بدهد از ارزش بالا و تاثیر گذاری این امر خیر در جامعه اشاره کرد و اظهار داشت : سازو کار صندوق امداد ولایت به شکلی طراحی شده است که تسهیل گری دردریافت ضمانت نامه نیز صورت می پذیرد .

مدیرکل کمیته امداد خاطر نشان کرد  : امروز با افزایش تورم در همه زمینه ها به ویژه تهیه و تامین مسکن علی الخصوص خانواد هایی که مستاجرند و با مشکل افزایش شدید ودیعه مسکن مواجه هستند دیگر از طریق کمکهای بلاعوض نمی توان مشکلات این عزیزان را حل کرد به همین دلیل به ناچار باید به سمت و سوی کمکهای معوض یا همان وامهای قرض الحسنه برویم.

این مقام مسئول عنوان کرد  : در صندوق قرض الحسنه امداد ولایت طرح های مختلفی برای تامین منابع مالی پیش بینی شده است . از جمله این طرح ها می توان به دو طرح سپرده گذاری وجوه اداره شده و طرح کمک به قرض الحسنه یا قرض ماندگار اشاره نمود که در این راستا خیرین ، نیکوکاران ، مراکز نیکوکاری ، موسسات خیریه ، صندوق های قرض الحسنه، مساجد ، حسینه ها و.. می توانند با سپرده گذاری هم از ، هم افزایی صندوق در جهت اعطای وام قرض الحسنه جهت پرداخت به نیازمندان بهره مند شوند و هم از سپرده خود وام قرض الحسنه در اختیار نیازمندان قرار دهند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر