آیتالله میرعمادی با بیان اینکه صبر و اسقامت پشتوانه همه اعمال و کردار و برنامههاست و هر کس برنامهای داشت و مقاومت و ایستادگی کرد به پیروزی میرسد، گفت: صبر کلید پیروزی و مقاومت کلید بهشت است
به گزارش خبرگزاری موج از خرمآباد، آیتالله سیداحمد میرعمادی، نماینده ولیفقیه در استان و امام جمعه خرمآباد شامگاه سهشنبه، هشتم تیرماه در برنامه تفسیر قرآن در مسجد بعثت خرمآباد، گفت: آیات ۲۳ و ۲۴ سوره رعد با این مضمون «جَنَّاتُ عَدْنٍ یَدْخُلُونَهَا وَمَنْ صَلَحَ مِنْ آبَائِهِمْ وَأَزْوَاجِهِمْ وَذُرِّیَّاتِهِمْ وَالمَلاَئِکَهُ یَدْخُلُونَ عَلَیْهِم مِّن کُلِّ بَابٍ﴿۲۳﴾ سَلاَمٌ عَلَیْکُم بِمَا صَبَرْتُمْ فَنِعْمَ عُقْبَى الدَّارِ» در رابطه با پاداش انسانهای عاقل(اولوالباب) است. وی افزود: در آیات قبل این سوره مبارکه به هشت ویژگی اولوالباب
اشاره شد و در این دو آیه نیز خداوند متعال به پاداش اولوالباب اشاره دارد. این مفسر قرآنکریم ادامه داد: یکی از سنتهای الهی در عالم هستی پاداش و کیفر است یعنی خدا هیچ کار خوب را بدون پاداش و هیچ کار بدی را بدون مجازات و کیفر نمیگذارد. وی با بیان اینکه آفرینش بر مبنای پاداش و کیفر است، اضافه کرد: خداوند متعال در قرآن میفرماید: آنچه در آسمان و زمین است مال خداست پس هر کس در آسمان و زمین کار بدی انجام دهد خدا او را مجازات و هر کسی کار خوبی انجام دهد خدا او را پاداش میدهد. آیتالله میرعمادی افزود: سنت خدا اقتضا میکند به کار خوب و به کار بد کیفر بدهد عقل انسان نیز
معتقد است به نیکوکار باید پاداش و به بدکار باید کیفر برسد. وی با بیان اینکه پاداش و کیفری که خدا میدهد مطابق با عمل است، و این در حالی است که پاداش و کیفر دنیا قراردادی است، گفت: به این جهت خدا بعضی از اعمال را در دنیا و برخی را در آخرت پاداش و جزا میدهد چون این دنیا ظرفیت پاداش و کیفر را ندارد و امکان پاداش و کیفر در دنیا وجود ندارد علاوه بر این خدای متعال دنیا را یک مهلت و فرصتی برای انسانها قرار داده است و عدالت خدا نیز اقتضا می کند که پاداش و کیفر به جهان دیگر موکول شود. نماینده ولیفقیه در لرستان در بیان پاداشهای اولوالباب به عاقبت نیکو اشاره کرد و ادامه
داد: عاقبت نیکو و عاقبت به خیری بزرگترین پاداش است چراکه عاقبت نیکو به انسان آسایش و آرامش میبخشد و علاوهبر این به انسان امید میدهد و در روایت داریم که عاقبت به خیری به انسان امید و آرامش و آسایش میبخشد. وی ورود به بهشت عدن(ابدی) را دومین پاداش صاحبان عقل و خرد بیان کرد و گفت: در قرآن ۱۳۷ بار کلمه جنات بهکار رفته است که یازده مورد آن جنات عدن است کمااینکه پیامبراکرم(ص) نیز فرمود: هر کس میخواهد زندگی و مرگ او همچون زندگی و مرگ من پیامبر باشد و به جنات عدن وارد شود علی بن ابیطالب و فرزندانش را امام و رهبر خود قرار دهد. این مفسر قرآنکریم با یادآوری اینکه
جنات عدن بهشت مخصوص ولایتمداران است، گفت: بنا بر این آیه از سوره رعد افراد عاقل به تنهایی وارد بهشت نمیشوند بلکه پدران و همسران و فرزندانشان را هم با خود به بهشت میبرند مثل شهدا که تا ۷۰ نفر از افراد صالح خاندانشان را شفاعت میکنند و با خود به بهشت میبرند. وی با بیان اینکه در زندگی باید برای هم کار کنیم نه علیه هم و این سنت خدا و سیره اهلبیت(ع) است، اظهارکرد: وقتی انسانهای عاقل وارد بهشت میشوند فرشتگان و ملائکه از هر دری به استقبال و پیشواز آنها میآیند و میگویند: «دورود بر شما» و بنابر تفسیر این آیه ملائکه بهخاطر صبر و استقامت به آنها دورود
میفرستند. آیتالله میرعمادی با بیان اینکه صبر و اسقامت پشتوانه همه اعمال و کردار و برنامههاست و هر کس برنامهای داشت و مقاومت و ایستادگی کرد به پیروزی میرسد، گفت: صبر کلید پیروزی و مقاومت کلید بهشت است کمااینکه ملت ایران در سایه مقاومت به امنیت، پیشرفت، دستیابی به علوم و فنون و استقلال دست یافته است.
ارسال نظر