English

حدود۲۸ هزار دانش آموز در آزمون مدارس نمونه دولتی شرکت می کنند

مدیر کل آموزش و پرورش استان مازندران از شرکت 27 هزار و 600 دانش آموز مازندرانی در آزمون مدارس نمونه دولتی خبر داد .

حدود28 هزار دانش آموز در آزمون مدارس نمونه دولتی شرکت می کنند

به گزارش خبرگزاری موج،سید علی قاسمی بیان داشت : آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی استان همزمان در سراسر کشور رأس ساعت 9 صبح روز جمعه 9 تیرماه برگزار می شود.

وی افزود : این آزمون جهت ورود به 2مقطع اول متوسطه و پایه نهم برای ورود به پایه دهم در مدارس نمونه دولتی برگزار خواهد شد .

مدیرکل آموزش و پرورش استان مازندران اظهار داشت : آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی سال تحصیلی 96-97 در 30 شهرستان و در 90حوزه اجرایی استان برگزار می شود .

وی ادامه داد : از مجموع شرکت کنندگان در آزمون امسال ، 15 هزار و 416 دانش آموز پایه ششم جهت ورود به مدارس نمونه دولتی دوره اول متوسطه که از این تعداد برای سال تحصیلی 97-96 فقط 2 هزار و 160 نفر دانش آموز در 30 مدرسه جذب و در پایه هفتم مشغول به تحصیل خواهند شد.

قاسمی گفت : تعداد دانش آموزان شرکت کننده پایه نهم برای ورود به پایه دهم در این آزمون 12هزار و 184 نفر است که از این تعداد در سال تحصیلی 96-97 تعداد سه هزار و 35 نفر دانش آموز در 38 مدرسه نمونه دولتی دوره متوسطه دوم استان جذب و در پایه دهم در رشته های ریاضی فیزیک علوم تجربی و علوم انسانی مشغول به تحصیل خواهند شد.

وی همچنین افزود : دانش آموزان با در دست داشتن مدارک و کارت ورود به جلسه باید در زمان تعیین شده یک ساعت قبل از شروع آزمون در پایگاههای امتحانی مشخص شده حضور یابند .

وی زمان اعلام نتایج آزمون پذیرش مدارس نمونه دولتی را بر حسب گذشته حدود 15 روز پس از برگزاری آزمون اعلام کرد .

مدیرکل آموزش و پرورش استان مازندران گفت : 16 هزار و 973 نفر برای برای ورود به پایه هفتم و دهم در سال تحصیلی جدید در آزمون استعداد درخشان (تیزهوشان) شرکت کردند .

قاسمی افزود : از کل آزمون دهندگان تعداد هشت هزار و 375 نفر دانش آموز دختر و هشت هزار و 598 نفر پسر بودند.

وی اظهار داشت : از میان تمامی شرکت کنندگان 734 نفر برای پایه هفتم و 398 نفر برای ورود به پایه دهم برای تحصیل در 30 مدرسه استان مجاز خواهند شد .

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران همچنین زمان اعلام نتایج آزمون استعداد درخشان را 10تا 15 تیرماه اعلام کرد و گفت : زمان دقیق در روزهای آینده مشخص و به مردم اعلام خواهد شد .

تعداد 536 هزار و 246 دانش آموز در سال تحصیلی جدید در بیش از 4 هزار مدرسه دولتی و غیردولتی استان مازندران تحصیل خواهند کرد .

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه