English

۳۷ هزار و ۵۳۰ هکتار از شالیزارهای مازندران به کشت مجدد اختصاص یافت

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت:۳۷ هزار و ۵۳۰ هکتار از شالیزارهای مازندران به کشت مجدد اختصاص یافت

37 هزار و 530 هکتار از شالیزارهای مازندران به کشت مجدد اختصاص یافت

به گزارش خبرگزاری موج، عزیزالله شهیدی‌فر اظهار کرد: مازندران دارای ۲۱۳ هزار و ۴۲۵ هکتار سطح زیرکشت برنج است که ۵۰ هزار و ۵۶۰ هکتار به صورت مکانیزه و ۱۶۲ هزار و ۸۶۵ هکتار به صورت سنتی نشاکاری شد که برای این میزان سطح ۱۱ هزار و ۸۰۶ تن بذر محلی و ۲ هزار و ۹۰ تن بذر پرمحصول در اختیار کشاورزان قرار گرفت.

وی با بیان اینکه ۵ هزار و ۷۶۳ هکتار از شالیزارهای مازندران سنتی، ۱۰ هزار و ۹۹۷ هکتار با دروگرها و ۱۱۳ هزار و ۲۲۴ هکتار با کمباین‌های ویژه برنج برداشت شد، گفت: تاکنون ۱۲۹ هزار و ۹۸۴ هکتار از مزارع برنج استان برداشت شد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۳۷ هزار و ۵۳۰ هکتار از شالیزارهای استان به کشت مجدد اختصاص یافت.

این مسؤول ادامه داد: برای مدیریت مصرف آب در شالیزارها، ۶۶ هزار و ۹۱ هکتار از شالیزارهای مازندران آبیاری تناوبی انجام شد.

شهیدی‌فر با بیان اینکه در مرحله داشت برنج ۳۲ هزار و ۵۰ تن کود نیتروژن، ۱۴ هزار و ۵۰۰ تن کود فسفاته، ۱۳ هزار و ۳۹۱ تن کود پتاسه و یک‌هزار و ۷۴۴ تن سولفات روی در اراضی شالیزاری استان مصرف شد، خاطرنشان کرد: در ۵۵ هزار و ۴۴ هکتار از شالیزارهای مازندران که تجهیز و نوسازی اجرا شد، کشت برنج انجام شده است.

وی قیمت انواع برنج طارم محلی را ۹ هزار و ۷۰۰ تومان، بینام را ۸ هزار و ۶۳۰ تومان، شیرودی را ۶ هزار و ۷۰ تومان، ندا را ۵ هزار و ۵۴۰ تومان و فجر را ۷ هزار و ۵۴۰ تومان اعلام کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه