English

مدیر جهاد کشاورزی سوادکوه‌شمالی خبر داد:

پیش بینی افزایش صادرات محصولات کشاورزی مازندران

مدیر جهاد کشاورزی سوادکوه‌شمالی گفت: یش‌بینی می‌شود در سال 1400 نیز شاهد افزایش صادرات محصولات کشاورزی به ویژه مرکبات به کشورهای دیگر باشیم.

پیش بینی افزایش صادرات محصولات کشاورزی مازندران

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، قاسم حکمت‌شعار با اشاره به اینکه سال گذشته 340 تن محصولات باغی از شهرستان سوادکوه شمالی به خارج از کشور صادر شد، اظهار داشت: عمده این محصولات باغی مرکبات بود که به کشورهای روسیه و عراق صادر شد.

وی با بیان اینکه زنجیره تولید بدون صادرات تکمیل نخواهد شد و باید از این فرصت برای بهینه‌سازی تولید و بسته‌بندی استفاده شود، ادامه داد: صادرکنندگان محصولات باغی باید با ارسال محصولات سالم در بسته‌بندی مناسب، کسب اعتبار کرده و ضمن نفوذ در بازار صادرات، ارزش اقتصادی محصولات باغی کشور را حفظ کنند.

مدیر جهاد کشاورزی سوادکوه‌شمالی با اشاره به افزایش قیمت ارز و تقاضای کشورهای خارجی برای مرکبات و ترغیب صادرکنندگان برای ارسال این محصولات، افزود: سوادکوه‌شمالی با داشتن یک هزار و 900 هکتار اراضی باغی دارای ظرفیت مناسبی برای صادرات است که رعایت اصول به‌روز سورت و بسته‌بندی توسط صادرکنندگان، ارائه تسهیلات بانکی ارزان قیمت به سورتینگ‌داران و صادرکنندگان مرکبات و هماهنگی با سایر دستگاه‌های اجرایی ذیربط از جمله عوامل تأثیرگذار در افزایش صادرات است.

وی با اشاره به درآمد رضایت‌بخش صادرات این محصولات، گفت: پیش‌بینی می‌شود در سال 1400 نیز شاهد افزایش صادرات محصولات کشاورزی به ویژه مرکبات به کشورهای دیگر باشیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه