English

مدیرعامل آبفا مازندران:

پروژه ارتقاء خط جریان اول و تکمیل بخش لجن تصفیه خانه فاضلاب بابل به زودی به بهره برداری می رسد

مدیرعامل آبفا مازندران از عملیات پایانی اجرای پروژه ارتقای خط جریان اول و تکمیل بخش لجن تصفیه خانه فاضلاب شهر بابل خبر داد که به زودی قابل بهره برداری و افتتاح خواهد شد.

پروژه ارتقاء خط جریان اول و تکمیل بخش لجن تصفیه خانه فاضلاب بابل به زودی به بهره برداری می رسد

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، بهزاد برارزاده با اشاره به ضرورت اجرای طرحهای فاضلاب در استان با توجه به سطح بالای آبهای زیرزمینی و حفظ محیط زیست اظهار داشت: طرح فاضلاب شهر بابل از سال ۷۴ شروع شده و تاکنون بخشی از شبکه جمع آوری و خط انتقال فاضلاب، دو باب ایستگاه پمپاژ و یک خط جریان اول از مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب از محل اعتبارات منابع عمرانی و سایر منابع اجرا شده و هم اکنون در حال بهره برداری است.

وی ظرفیت هر خط جریان را ۲۴ هزار متر مکعب در شبانه روز برای ۱۰۰ هزار نفر اعلام کرد و افزود: تاکنون ۵.۲۱۱ کیلومتر شبکه اصلی و فرعی، ۴.۸ کیلومتر خط انتقال، ۱.۴ کیلومتر خط پساب و ۱۶۲۹۱ فقره نصب انشعاب انجام شده و در حال حاضر یکصد هزار نفر از مردم شهر بابل تحت پوشش شبکه جمع آوری و تصفیه فاضلاب هستند.

مدیرعامل آبفا مازندران افزود: مراحل ساخت مدول اول فاضلاب تصفیه خانه بابل با ظرفیت ۲۴ هزار متر مکعب با فرآیند لجن فعال متعارف در سال ۹۰ تکمیل شده و به بهره برداری رسیده و از سال ۹۹ عملیات ارتقای جریان خط اول و اجرای بخش لجن آغار شده و اکنون در مرحله نهایی قرار دارد.

وی با اشاره به اجرای خط دوم جریان از مدول اول تصفیه خانه فاضلاب بابل گفت: دو باب ایستگاه پمپاژ در حال راه اندازی و نصب تجهیزات است و یک باب ایستگاه پمپاژ در منطقه کاظم بیگی بابل نیز در دست ساخت قرار دارد.

برارزاده از شروع عملیات اجرایی پروژه ارتقای جریان اول و تکمیل لجن تصفیه خانه فاضلاب شهر بابل خبر داد و تصریح کرد: تاکنون عملیاتی شامل راه اندازی واحد ته نشینی اولیه، اجرای هوادهی عمقی به جای هوادهی سطحی، تکمیل واحد لجن و واحد تغلیظ همچنین تجهیز واحد هوادهی هاضم، خرید تجهیزات هوادهی و تابلو برق با صرف ۵۷ میلیارد تومان هزینه انجام شده است.

وی هدف از اجرای این پروژه را افرایش کیفیت پساب تصفیه خانه بیان کرد و افزود: تکمیل و اتمام این پروژه در مجموع ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه دارد که پس از بهره برداری یکصد هزار نفر از مردم شهر بابل از مزایای آن برخوردار خواهند شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مازندران از کلنگ زنی و آغاز عملیات اجرایی خط جریان دوم تصفیه خانه فاضلاب بابل با ظرفیت ۱۸ هزار ۸۰۰ متر مکعب و مبلغ اولیه ۷۸۰ میلیارد تومان خبر داد که بیش از ۹۰ هزار نفر از مردم شهر بابل از این پروژه بهره مند خواهند شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه