English

استاندار مازندران تأکید کرد؛

ضرورت تحول در برنامه های آموزش و پرورش، متناسب با شرایط فرهنگی و اجتماعی

استاندار مازندران، نقش آموزش و پرورش را در گفتمان سازی مازندران قوی برجسته و مهم دانست و گفت: برنامه های آموزش و پرورش، متناسب با شرایط فرهنگی و اجتماعی باید متحول شود.

ضرورت تحول در برنامه های آموزش و پرورش، متناسب با شرایط فرهنگی و اجتماعی

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، سید محمود حسینی پور در جلسه شورای آموزش و پرورش مازندران اظهار داشت: بیشترین تهاجم دشمن علیه آموزش و پرورش است و علاوه بر موضوع فرهنگی‌، دشمن به دنبال ایجاد فضای مسموم روانی و روحی علیه سیستم آموزشی است.

وی با بیان این که باید بپذیریم که دشمن آسیب های اجتماعی زیادی را طی یک سال گذشته علیه دانش آموزان ایجاد کرد، ادامه داد: وقتی دشمن با برنامه علیه فرهنگ و باور دانش آموزان هجوم می برد، پس نقش مسئولان به خصوص شورای آموزش و پرورش استان ها بسیار مهم و حساس تر می شود، یعنی نمی توان فعالیت های روزمره و سنتی داشته باشیم و باید برای مقابله با این هجمه ها برنامه ریزی فوق العاده صورت دهیم.

استاندار مازندران گفت: باید در ابتدا به کیفیت آموزشی و تربیتی توجه شود، همچنین باید دلایل ترک تحصیل دانش آموزان، مشکلات فضای آموزشی و افزایش تقاضا برای جابجایی و کمبود معلم را شناسایی و در صدد رفع آن عمل کنیم.

وی با بیان اینکه امروزه سرعت تحولات در مراکز علمی و آموزشی بسیار بالاست، افزود: امروز دشمنان با به کارگیری تکنولوژی های جدید و فوق العاده، بسیاری از مسائل واقعی را وارونه جلوه داده اند.

رئیس شورای آموزش و پرورش مازندران تصریح کرد: آموزش و پرورش برای دانش آموزان دوره ابتدایی، راهنمایی و متوسطه باید برنامه حمایتی و شناسایی نیازمندی ها را عملیاتی کند.

وی با اشاره به اینکه برای گفتمان سازی مازندران قوی نقش آموزش و پرورش مازندران باید برجسته شود، ابراز داشت: کیفیت جلسات شورای آموزش و پرورش باید ارتقا یابد.

حسینی پور با بیان این که مازندران همواره به دلیل گردشگری و مسافرپذیری به لحاظ رفتاری تحت تأثیر است، ولی در عین حال فرصت مناسبی برای برگزاری برنامه های مختلف فرهنگی و اجتماعی محسوب می شود، گفت: شورای آموزش و پرورش استان طبق معیار ها و باورهای دینی و اجتماعی نهادینه شده در استان برنامه ریزی کرده و می تواند به فعالیت ها جهت بدهد.

وی بیان داشت: باید ریشه ای تر و عمیق تر به مسایل و نیازهای دانش آموزان توجه کنیم، بدانید گفتمان سنتی با دانش آموزان جوابگو نیست.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه