English

مدیرکل میراث‌فرهنگی مازندران اعلام کرد؛

جنگل‌ و دریا مهمترین محور چهارمین کنفرانس اکوتوریسم و بیوتوریسم

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران گفت: دریا و جنگل‌ مهم‌ترین محور چهارمین کنفرانس اکوتوریسم، بیوتوریسم و حفاظت از تنوع زیستی در مازندران است.

جنگل‌ و دریا مهمترین محور چهارمین کنفرانس اکوتوریسم و بیوتوریسم

به‌ گزارش خبرگزاری موج مازندران، مهران حسنی با اشاره به برگزاری چهارمین کنفرانس اکوتوریسم، بیوتوریسم و حفاظت از تنوع زیستی آذرماه سال جاری در شهرستان‌ نوشهر، اظهار داشت: جنگل‌های مازندران به ویژه جنگل‌های هیرکانی و دریای مازندران مهمترین محورهای چهارمین کنفرانس اکوتوریسم و بیوتوریسم در مازندران خواهد بود.

وی با بیان این مطلب که جنگل و دریا، انگیزه و محرک اصلی سفر به مازندران است، ادامه داد: هدف اکوتوریسم حفظ محیط ریست و احترام به جامعه محلی برای شهروندان و گردشگران ورودی است بنابراین پرداختن به اکوتوریسم و تنوع زیستی می‌تواند در توسعه دیگر شاخه‌های گردشگری چون سلامت و تندرستی که بر حفظ جنگل و دریا تأکید دارد، نقش بسزایی داشته باشد.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران با اشاره به برنامه‌ریزی جهت توسعه گردشگری تندرستی در استان و توجه به ظرفیت دریا و سواحل استان، گفت: ایجاد پلاژهای سلامت در کنار دریا نیز می‌تواند یکی از گزینه‌های قابل تأمل در گردشگری تندرستی باشد.

وی با اشاره به اینکه طبیعت‌درمانی به جز گردشگری تندرستی در گردشگری سلامت هم نقش اساسی دارد؛ تصریح کرد: پرداختن به گردشگری موضوعی و شناخت و معرفی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود، برنامه‌ریزی خاص خودش را دارد چرا که در بحث گردشگری تندرستی مبحث پیشگیری مطرح است اما در گردشگری سلامت خدمات با تجویز پزشک ارائه می‌شود.

گفتنی است؛ چهارمین کنفرانس اکوتوریسم، بیوتوریسم و حفاظت از تنوع زیستی آذرماه سال جاری در شهرستان نوشهر استان مازندران برگزار می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه