English

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران خبر داد:

صادرات ۲۱ هزار تن انواع مرکبات و کیوی از مازندران

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران گفت: حدود ۲۱ هزار تن پرتقال، نارنگی و کیوی به ارزش ۹ میلیون و ۳۸۰ هزار دلار امسال از طریق گمرکات مازندران به کشور‌های هدف صادر شد.

صادرات ۲۱ هزار تن انواع مرکبات و کیوی از مازندران
به گزارش خبرگزاری موج مازندران

، حسن خیریان پور در نشست با اصحاب رسانه اظهار داشت: استان مازندران با تولید ظرفیت ۷۲ نوع از تولیدات محصولات کشاورزی به مقدار حدود هشت میلیون تن، حدود ۱۱درصد از ارزش افزوده بخش کشاورزی کشور را در اختیار دارد.

وی ادامه داد: مازندران دارای ۴۶۰ هزار هکتار اراضی زراعی و باغی است. طبق آمار رسمی هر ساله به طور متوسط ۲۱۵ هزار هکتار از زمین‌های کشاروزی مازندران زیر کشت برنج می‌رود و این استان با تامین بیش از ۴۲ درصد برنج سفید کشور، رتبه اول را دارد.

خیریان پور اظهار داشت : بر اساس آمار‌های رسمی اقلام غذایی ۸۵ میلیون نفر از جمعیت کشور را کشاورزان و تولید کنندگان محصولات کشاورزی تامین می‌کنند و در این بین نقش مازندران که ۴۰۰ هزار کشاورز آن حدود هشت میلیون تن محصولات مختلف کشاورزی تولید می‌کنند، بسیار مهم و حساس است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران گفت: مسوولان و دست اندرکاران دولت سیزدهم در مازندران با درک جایگاه و اهمیت ظرفیت‌های تولید در روستا‌ها یکی از هدفگذاری‌های خود برای توسعه و پیشرفت استان را بر این مناطق گذاشتند و برای این منظور صادرات محصولات کشاورزی در نوک پیکان چشم انداز و برنامه‌ای راهبردی استان قرار گرفته است.

وی گفت: دیدار و نشست با مسوولان سیاسی و تجاری کشور‌های همسایه و رایزنی برای انجام مراودات تجاری بخشی از اقدامات انجام شده در این خصوص بوده است که باعث شد فصل جدیدی از مراودات تجاری مازندران با دیگر کشور‌ها را فراهم کند.

خیریان پور تاکید کرد : ولگاگراد، اکتائو در کشور روسیه، هند و اخیرا صربستان از جمله مقاصد ارسال محصولات کشاورزی مازندران هستند که رایزنی‌های حدود ۲ سال اخیر در این مناطق به بار نشست و محصولات استان در سبد خرید آن‌ها قرار گرفته است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران در خصوص اثرات و بازتاب دیپلماسی تجاری و اقتصادی مسوولان استان گفت: از ابتدای امسال تاکنون حدود ۲۱ هزار تن پرتقال، نارنگی و کیوی به ارزش ۹ میلیون و ۳۸۰ هزار دلار از طریق گمرکات مازندران به کشور‌های هدف صادر شد.

حسن خیریانپور افزود: از نظر وزنی ۲۶۲ درصد و از نظر ارزشی ۱۸۹ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشتیم.

وی گفت: طبق آمار گمرکات کشور استان مازندران رتبه اول وزنی و ارزشی صادرات مرکبات کشور را به خود اختصاص داده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه