English

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

باید به صادرکننده کاغذ تبدیل شویم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه دولت سیزدهم صادق الوعده است، گفت: طی دو سال عقب ماندگی چنددهه ای جبران شده است و طبق برنامه ترسیم شده، کشور باید به صادرکننده کاغذ تبدیل شود و منطقه را پوشش دهیم.

باید به صادرکننده کاغذ تبدیل شویم
به گزارش خبرگزاری موج مازندران

، محمد مهدی اسماعیلی در مراسم جشن خودکفایی کاغذ در کارخانه چوب و کاغذ مازندران در ساری اظهار داشت : امروز در نقطه‌ای ایستادیم که تمامی ۱۵۵ میلیون جلد کتاب درسی فرزندان ایران اسلامی در کارخانه چوب و کاغذ تأمین می‌شود.

وی در ادامه با اظهار اینکه امروز فقط جشن تأمین کاغذ کتاب درسی نداریم، بلکه بخش مهمی از حوزه نشر نیز به این نقطه خودکفایی رسیدند، افزود: در برنامه کاری خود عنوان ملی شدن صنعت نشر را قرار داده بودیم و در اوایل دولت میزان تولید کاغذ داخلی پنج هزار و ۵۰۰ تن و نیاز آموزش و پرورش ۵۵ هزار تن بوده است.

وی با اشاره به تشکیل کارگروه کاغذ و نشر در دولت از حضور و پای کار آمدن مخبر معاون رئیس جمهور نیز تقدیر کردو گفت: رئیس جمهور نیز در دیدارهای مختلف پیگیر تولیدات کاغذ ایرانی هستند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه مجموعه بزرگی را در حوزه نشر در شیراز افتتاح می‌کنیم که ۵۰ هزار تن به ظرفیت نشر در کشور اضافه می‌کند، افزود: چند مجموعه از جمله کاغذ سبز در ستاد اجرایی فرمان حضرت امام راحل در حال آماده سازی است.

اسماعیلی با عنوان اینکه همه عناصر و بخش‌ها در کنار هم هستند، افزود: حوزه تولید کاغذ تنها فنی نیست بلکه به یکی از نمادهای هویتی ایران فرهنگی و بزرگ تبدیل شده است.

وی با تقدیر از اهالی صنعت نشر گفت: با همکاری و تلاش صورت گرفته، ماهانه هزار تن کاغذ در اختیار حوزه نشر و مطبوعات قرار می‌دهیم و باید پای کاغذ ایرانی بایستیم.

اسماعیلی تولید کاغذ و خودکفایی را نوعی لبیک گویی به فرمان مقام معظم رهبری دانست و گفت: امروز خوشحال هستیم که گام‌های عملی را با همت فعالان حوزه نشر برداشتیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه