English

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران خبر داد:

کیوی و برنج شمالی‌ها در مسیر عمان

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مازندران گفت: در راستای تحقق سیاست دیپلماسی اقتصادی، این استان برای صادرات بیشتر برنج، کیوی، مرکبات و محصولاتی شیلاتی با کشور عمان وارد ارتباطات تجاری شد.

کیوی و برنج شمالی‌ها در مسیر عمان
به گزارش خبرگزاری موج مازندران

، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مازندران که روز سه شنبه در راس یک هیات تجاری و اقتصادی استان  وارد مسقط پایتخت کشور عمان شد ، اظهار داشت: در راستای تاکیدات استاندار مازندران مبنی بر فعال سازی دیپلماسی اقتصادی این سفرکاری به کشور عمان انجام شد.

وی ادامه داد: هیات تجاری و اقتصادی مازندران با حضور در وزارت کشاورزی کشور عمان در جلسه ۲ ساعته با احمد البکری، معاون وزیر کشاورزی و شیلات عمان مذاکره و گفتگو انجام شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مازندران گفت: در این دیدار که سفیر جمهوری اسلامی ایران در عمان و رییس اتاق بازرگانی مازندران نیز حضور داشتند، ظرفیت‌های مازندران تشریح شد.

وی بیان داشت: در این جلسه همچنین آمادگی مازندران برای صادرات مرکبات و کیوی و محصولات شیلاتی به عمان و بصورت ریکسپورت (صادرات مجدد یا ریکسفورد کالا‌هایی هستند که خواستگاه آن‌ها ایران نیست. کالا‌ها به صورت فله یا بسته‌بندی وارد ایران می‌شوند، سپس به صورت پک شده و برچسب آن‌ها عوض می‌شود) از طریق عمان برای کشور‌های مقصد صادراتی اعلام شد.

خیریانپور ادامه داد: در این نشست احمد البکری، معاون وزیر کشاورزی و شیلات عمان آمادگی کامل خود را برای صادرات مرکبات، کیوی، برنج و محصولات شیلاتی از مازندران و هماهنگی برای انعقاد قرارداد با بخش خصوصی اعلام کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مازندران افزود: معاون وزیر کشاورزی و شیلات عمان مرکبات، کیوی و سایر محصولات کشاورزی مازندران در بازار‌های عمان بی رقیب دانست و به شدت مورد استقبال مصرف کنندگان این کشور است.

وی از آمادگی این مسوول کشاورزی عمان برای اعزام هیاتی از بخش خصوصی برای بررسی و انعقاد قرارداد به مازندران خبرداد.

گفتنی است مازندران با دارا بودن ۱.۵ درصد از اراضی و ۲.۵ درصد اراضی کشاورزی کشور سالانه بیش از هشت میلیون تن محصولات کشاورزی تولید می‌کند که ۱۰ درصد ارزش اقتصادی محصولات کشاورزی کشور را به خود اختصاص داده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه