English

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران:

خدمات داوطلبان، تاب آوری اجتماعی را افزایش می دهد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران گفت: با توجه به اینکه خدمات همه حوزه‌های هلال‌احمر متأثر از ماهیت داوطلبی است لذا ایجاد و توسعه شبکه‌های داوطلبی با هدف افزایش تاب آوری اجتماعی باید به عنوان یک سیاست راهبردی در دستور کار قرار گیرد.

خدمات داوطلبان، تاب آوری اجتماعی را افزایش می دهد
به گزارش خبرگزاری موج مازندران

، غلامعلی فخاری در آیین تجلیل از داوطلبان اظهار داشت: حضور و مشارکت داوطلبان در فرایند خدمت رسانی هلال احمر باید منطبق بر تمایل و تخصص آنان باشد و لازمه این امر تشکیل شبکه‌های داوطلبی تخصصی در گروهها و اقشار مختلف جامعه است که در این راستا شعار «داوطلبان، جوامع تاب آور می سازند» باید به عنوان یک راهبرد در دستور کار قرار گیرد.

وی با تأکید براینکه فعالیت های داوطلبی باید همسو با استراتژی تاب آوری اجتماعی توسعه پیدا کند، ادامه داد: ترویج فعالیت های داوطلبانه نیازمند خلاقیت و نوآوری است و خدمات داوطلبانه نباید محدود به اقداماتی معمول و سنتی شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران همچنین با تأکید بر ضرورت ایجاد شبکه‌های داوطلبی متشکل از اقشار مختلف جامعه با تخصص های گوناگون، گفت: نگاه ما به داوطلبان نگاهی راهبردی و منطبق بر اصول انسانی جمعیت هلال احمر است.

 وی افزود: نقش آفرینی و مشارکت داوطلبان هرگز نباید در کمکهای نقدی و غیرنقدی تعریف شود بلکه نگاه نرم افزارانه و ترویج فرهنگ داوطلبی با هدف الگوسازی و مشارکت بیشتر و تعهد آحاد جامعه به پذیرش نقش های محتلف اجتماعی باید محور برنامه‌های ما برای استفاده بهینه از ظرفیت عظیم داوطلبان باشد.

فخاری نقش و تأثیرگذاری داوطلبان را در جمعیت هلال احمر، نقشی سازنده، معنوی، امیدبخش و گره گشا توصیف کرد و بیان داشت: تجربه ثابت کرده است در مواقع بحران و اضطرار هر جا که دست یاری به سوی داوطلبان دراز کردیم، حماسه ای عظیم از مودت و هم افزایی و مشارکت شورانگیز داوطلبان را شاهد بودیم.

وی با بیان اینکه راه اندازی و تقویت خانه‌های هلال در محلات شهری  و روستایی و به ویژه در مراکز دهستان‌ها یک ضرورت اجتناب ناپذیر است، عنوان داشت: خانه‌های هلال مناسب ترین روش برای توانمندسازی ساکنان مناطق روستایی است و افزایش تاب آوری در شرایط بحران است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران مشارکت مؤثر داوطلبان جمعیت هلال احمر استان را در احداث پایگاههای امدادونجات و اهداء زمین و سایر ادوات و تجهیزات امدادی از آمبولانس و خودروی نجات گرفته تا کمکهای نقدی را بسیار امیدبخش و مایه مباهات دانست و گفت: از اینکه خدمتگزار مردمانی با این روحیه تعاون و همکاری هستیم به خود می‌بالیم.

وی خاطرنشان ساخت: به اعتقاد من خط پایانی برای مهرورزی و ایثار و از خودگذشتگی داوطلبان نیک سیرت و نیک اندیش نمی‌توان متصور بود و باید صمیمانه از همت و عزم وافر آنان سپاسگزاری نماییم.

در پایان این مراسم از شماری از داوطلبان و خیرین برتر جمعیت هلال احمر استان تجلیل شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه