English

معاون فرهنگی کمیته امداد مازندران خبر داد؛

برگزاری دوره آموزش مهارت‌های زندگی برای ۱۷ هزار مددجوی مازندران

معاون فرهنگی کمیته امداد مازندران گفت: آموزش خانواده و مهارت‌های زندگی برای بیش از ۱۷ هزار مددجوی مازندرانی ارائه شد

برگزاری دوره آموزش مهارت‌های زندگی برای ۱۷ هزار مددجوی مازندران
به گزارش خبرگزاری موج مازندران

، اسماعیل آرامجان اظهار داشت: خدمات فرهنگی به افراد و خانواده‌های نیازمند و انجام فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی از برنامه‌های این نهاد است و در همین راستا در ۹ ماهه سالجاری برای ۱۷هزار و ۶۸۴ نفر از مددجویان تحت حمایت این نهاد کلاس‌های آموزش خانواده و مهارت‌های زندگی برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه از این تعداد ۱۵۱۷۴ نفر زن و ۲۵۱۰ نفر مرد بودند، ادامه داد: هدف از برگزاری این آموزش‌ها تلاش برای اصلاح سبک زندگی و اندیشه در جامعه هدف، تقویت ایمان و اعتقاد به مبانی اسلام، تحکیم و بالندگی نهاد خانواده، تقویت احساس کرامت اجتماعی و برانگیختن عزت نفس و... است.

معاون فرهنگی کمیته امداد مازندران، محور این آموزش‌ها را مهارت‌های زندگی، مثبت اندیشی با رویکرد معنویت مداری، پیشگیری از اعتیاد بیان و تصریح کرد: زنان سرپرست خانوار مطلقه، زوج‌های جوان، جوانان در آستانه ازدواج، دختران و پسران بازمانده از تحصیل، کودکان ۴ تا ۷ سال، دانش‌آموزان، دانشجویان، طلاب، مستعدین اشتغال و خود کفایی و... از این آموزش‌ها بهره‌مند شدند.

وی افزود: در برنامه آموزش پیشگیری از اعتیاد ۲۰۹۶ نفر از مددجویان تحت حمایت از خدمات آموزشی و تولید محتوای انتشار یافته در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها بهره‌مند شدند.

آرامجان با بیان اینکه آموزش نقش اساسی و مهم در زندگی دارد، بیان داشت: برای ۹۳۷۱ نفر از جامعه هدف آموزش مهارت‌های اساسی زندگی شامل عزت نفس، مهارت کنترل خشم، دوست یابی، خودشناسی، مقابله با استرس، حل مسئله، تصمیم گیری و همچنین برای ۲۹۴۲مستعدین اشتغال و خودکفایی آموزش‌های فرهنگ کار و تلاش و مهارت آموزی برگزار شد.

وی عنوان داشت: درسال گذشته برای ۶۰۶ نفر از همسران جوان تحت حمایت، آموزش‌های خاص زوج‌های جوان قبل از دریافت جهیزیه و برای ۱۳۲۰ دختر و پسر مستعد ازدواج آموزش‌های پیش از ازدواج برگزار شد.

معاون فرهنگی کمیته امداد مازندران درباره برگزاری دوره‌های آموزشی برای همسران جوان تحت حمایت این نهاد در استان، افزود: افزایش سطح شناخت زوجین نسبت به زندگی مشترک، کسب آگاهی لازم در خصوص حقوق و تکالیف متقابل زوجین از منظر آموزه‌های دینی، شناخت احکام اولیه خانواده، آشنایی با اصول و مهارت‌های زندگی لازمه زندگی مشترک و... از اهداف این دوره‌های آموزشی بوده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه