English

استاندار مازندران:

کشاورزان مازندرانی باید ارزش واقعی تولید برنج را در زندگی خود احساس کنند

استاندار مازندران همزمان با آغاز اولین نشاء مکانیزه برنج مازندران در آمل، گفت: برنجکاران مازندرانی باید ارزش واقعی تولید این محصول را در زندگی خود احساس کنند.

کشاورزان مازندرانی باید ارزش واقعی تولید برنج را در زندگی خود احساس کنند
به گزارش خبرگزاری موج مازندران

، سیدمحمود حسینی‌پور همزمان با آغاز اولین نشاء مکانیزه برنج مازندران در آمل در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برنجکاران مازندرانی باید ارزش واقعی تولید این محصول را در زندگی خود احساس کنند.

وی ادامه داد: اصلاح ساختار واسطه گری و بهره مندی برنجکاران با فروش ارزش واقعی این محصول، زمینه رونق در تولید و زندگی این کشاورزان را فراهم می کند.

استاندار مازندران با بیان اینکه واسطه گری در فروش محصول راهبردی برنج به ضرر کشاورزان است، بیان داشت: درصدد اصلاح ساختار واسطه گری در این محصول هستیم تا نفع آن به تولید کننده برسد.

وی با اشاره به اینکه کشاورزی سنتی همانند تولید برنج دیگر صرفه اقتصادی ندارد، افزود: کشت مکانیزه و بهره مندی از دانش روز در فرایند تولید این محصول دارای اهمیت است و کشت مکانیزه ضمن اینکه تولید محصول را افزایش خواهد داد در مصرف آب نیز صرفه جویی زیادی می شود.

حسینی پور با بیان این نکته که در اواخر سال گذشته با تدبیر رئیس جمهور اعتبار خوبی برای خرید برنج تخصیص یافت، تصریح کرد: برای بهره مندی هر چه بیشتر کشاورزان برنجکار تلاش می کنیم در این مسیر اعتبارات بیشتری جذب کنیم.

گفتنی است؛ نخستین نشاء مکانیزه برنج مازندران از نوع گونه طارم محلی در آیین رسمی در روستای فیروزکلا بخش دشت سر شهرستان آمل انجام شد.

امسال بر خلاف سال گذشته که آیین رسمی نشاکاری برنج بیستم فروردین ماه انجام شد، سازمان جهادکشاورزی مازندران از کشاورزان خواست به دلیل سرما و پایین بودن دمای خاک، از انتقال بوته نشا برنج از خزانه به زمین اصلی برای نشاکاری تا پایان فروردین ماه خودداری کنند.

نشای مکانیزه برنج که طی یک دهه اخیر در مازندران فراگیر شده زودتر از نشای سنتی و دستی انجام می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه