English

استاندار مازندران:

دولت برای تکمیل طرح توسعه نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی برق نکا مصمم است

استاندار مازندران گفت: طرح توسعه نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی برق وابسته به نیروگاه شهید سلیمی نکا ازسو دولت تکمیل می شود.

دولت برای تکمیل طرح توسعه نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی برق نکا مصمم است
به گزارش خبرگزاری موج مازندران

، یوسف نوری در حاشیه بازدید از طرح توسعه نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی شهید سلیمی نکا، اظهار داشت: با پیگیری های انجام شده از سوی وزیر نیرو، معاون وزیر نیرو و دیگر مسئولان عالی رتبه کشور طرح نیروگاه شهید سلیمی نکا با هدف رفع مشکلات برق منطقه مورد پیگیری قرار گرفته و این طرح حیاتی در مازندران به شدت در حال پیشرفت است.

وی با بیان اینکه پسروی آب دریای خزر یکی از مشکلات تأمین برق در مازندران بوده است که برای رفع آن می بایست تدابیری در این راستا اندیشیده شود، ادامه داد: نیروگاه نکا به دلیل قدمت بالا و با توجه به پسروی آب دریای خزر و تجهیز و نوسازی این طرح عظیم جوابگوی نیاز منطقه نبوده است.

استاندار مازندران گفت: برای رفع مشکلات تأمین برق، نیروگاه نیازمند اجرای طرح توسعه بوده که امیدواریم با قول مساعدی که داده شده این مشکلات برطرف شود.

وی از طرح توسعه نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی شهید سلیمی نکا، از سوله و زیرساخت های این طرح بازدید و طی تماسی با وزیر نیرو و رئیس سازمان برنامه و بودجه پیگیر رفع مشکلات اعتباری و دیگر موارد برای تسهیل در روند اجرای این طرح شد.

لازم به ذکر است؛ نیروگاه شهید سلیمی نکا با چهار واحد بخار به ظرفیت هرکدام ۴۴۰ مگاوات، ۲ واحد گازی به ظرفیت هریک ۱۳۷.۶ مگاوات و یک واحد بخار سیکل ترکیبی با ظرفیت ۱۶۰ مگاوات با تأمین بیش از چهار درصد برق کشور نقش مؤثری در پایداری شبکه سراسری برق کشور دارد.

بلوک سیکل‌ترکیبی طرح توسعه نیروگاه شهید سلیمی نکا مازندران به ظرفیت نامی ۴۸۴ مگاوات در داخل محوطه نیروگاه نکا قرار گرفته و شامل دو واحد گازی ۱۶۲ مگاواتی و یک واحد بخار ۱۶۰ مگاواتی است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه