English

رئیس شورای اسلامی شهر هچیرود:

زیرساخت مناسبی برای پذیرش مسافران و گردشگران نداریم

رئیس شورای اسلامی شهر هچیرود گفت: بازگشایی آزاد راه تهران شمال اگر از یک سو فرصت است، از سویی دیگر تهدید است زیرا هیچگونه زیرساخت و امکانات مناسبی برای پذیرش مسافران و گردشگران را نداریم.

زیرساخت مناسبی برای پذیرش مسافران و گردشگران نداریم
به گزارش خبرگزاری موج مازندران

، احمد بیگلریان در نشست خبری با خبرنگاران انجمن صنفی روزنامه نگاران غرب مازندران با تبریک فرا رسیدن روز شورا به اقدامات مدیریت شهری و شورای شهر هچیرود پرداخت و اظهار داشت: در سه نقطه ساحل کیاکلا، مرکز شهر و دوجمان همزمان بحث اجرای دیوار سنگی برای پارک و فضای سبز انجام شد.

وی با بیان اینکه پیاده راه سلامت مدوبن از ضلع جنوبی چاخانی تا مرز محله سنگوارث احداث می شود، ادامه داد: از آنجایی که این منطقه در تصرف اداره آب منطقه ای هست به همین منظور با آب منطقه ای توافق شد و به مدت ده سال اجاره کردیم و امکانات تفریحی و گردشگری در این پروژه ایجاد خواهد شد.

رئیس شورای اسلامی شهر هچیرود افزود: با مدیر تله کابین نمک آبرود هم توافق کردیم تا پیاده راه سلامت تا این شهرک ادامه پیدا کند و این پروژه فرصت مناسبی برای جذب گردشگران و همچنین برای استفاده مردم و شهروندان هچیرود می باشد.

وی با اشاره به اینکه در شورای دوره پنجم قطعه زمینی در مرکز شهر خریداری کردیم و برای ساخت بنای شهرداری از معماران کشوری دعوت کردیم، گفت:  برای احداث ساختمان شهرداری هچیرود 55 میلیارد تومان اعتبار اختصاص دادیم.

بیگلریان درباره راه های دسترسی بیان داشت:  بازگشایی آزاد راه تهران شمال اگر از یک سو فرصت است، از سویی دیگر تهدید است زیرا هیچگونه زیرساخت و امکانات مناسبی برای پذیرش مسافران و گردشگران را نداریم.

وی با بیان اینکه در شهر هچیرود نیازمند ایجاد راه دسترسی مناسب هستیم، تصریح کرد: راه 16 متری محمدحسین آباد به محلات بالادست در دستور کار داریم که بخشی از احداث آن انجام شد و همچنین راه دیگری به عرض 24 متری خیابان سالار از محله هِرطِه کلا و دلگشا عبور و وارد محله چاخانی و در نهایت به پیاده راه سلامت مدوبن وصل می شود.

رئیس شورای اسلامی شهر هچیرود با بیان اینکه برای هدایت آبهای سطحی احداث کانال و لایروبی رودخانه در 43 پروژه به مبلغ  100 میلیارد تومان در نظر گرفتیم، اظهار داشت: احداث فضای سبز، مبلمان شهری، زیباسازی، روشنایی محور اصلی و زمینهای ورزشی و... در 27 پروژه به مبلغ 57 میلیارد تومان،احداث پیاده رو و معابر شهری در 10 پروژه به مبلغ 58 میلیارد تومان، احداث، تعریض و ترمیم پل های کوچک 26 میلیارد تومان از پروژه های مهم مدیریت شهری و شورای اسلامی هچیرود  است.

وی با بیان اینکه 90 درصد کوچه های شهر هچیرود آسفالت شده است، عنوان داشت:در زمینه ترافیک شهری، خط کشی و علایم ترافیکی در هفت پروژه 23 میلیارد تومان، خدمات آتش نشانی و پدافند غیرعامل در 11 پروژه 38 میلیارد تومان و طرحهای مطالعاتی و موضعی در سه پروژه به مبلغ یک میلیارد و هفتصد میلیون تومان از اقدامات مدیریت شهری است.

بیگلریان ابراز داشت: کل پروژه های عمرانی شهر هچیرود در سال 1403 به تعداد 122 پروژه با اعتبار 594 میلیارد تومان است.

وی درباره اهم تملکات مدیریت شهرداری هچیرود از سال 1400 تاکنون نیز گفت: 16 واحد تجاری به مساحت 421 مترمربع و یک واحد مسکونی به مساحت 158 متر جمعاً هشتاد میلیارد تومان برای تملک آن هزینه شد.

رئیس شورای اسلامی شهر هچیرود ادامه داد: درمانگاه جامع سلامت هچیرود راه دسترسی مناسب نداشت که با خرید زمینی در مجاورت آن خریداری کردیم تا آمبولانس بتواند به راحتی وارد آن شود.

وی با تأکید بر اینکه هر جا با مردم شفاف بودیم اتفاقات بسیار خوبی رخ داده است، افزود: مبلغ 470 میلیارد تومان بودجه عمرانی سال 1403 شهرداری هچیرود است که 110 میلیارد تومان آن در دل محلات سیزده گانه هرینه خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه