English

رئیس شورای اسلامی استان مازندران خبر داد؛

عزل ۱۰ عضو دوره ششم شوراها در مازندران

رئیس شورای اسلامی استان مازندران درباره تعداد اعضای شورای متخلف شهر و روستا در دوره ششم گفت: تعداد اعضای شوراهای متخلف استان مازندران که منجر به عزل آنها شده است 10 نفر بوده اند که متأسفانه بیشتر آن مربوط به غرب مازندران و شهرستان نوشهر بوده است.

عزل 10 عضو دوره ششم شوراها در مازندران
به گزارش خبرگزاری موج مازندران

، حمید سام دلیری در نشست خبری با خبرنگاران انجمن صنفی روزنامه نگاران غرب مازندران با اشاره به اینکه هر جا منافع مردم است حتی جایی که قاتون اجازه نمی دهد برای منافع مردم پیشقدم شویم اما قانون نشکند، اظهار داشت: آموزش شوراها را آغاز کردیم و امروز شورای استان آمادگی کامل دارد تا با هزینه صفر تا صد شورای استان مازندران در همه شهرها آموزش شوراها را برگزار کند.

وی با بیان اینکه به زودی کارت شناسایی شوراهای شهر و روستا صادر می شود، ادامه داد: تلاش داریم پای مدیران استان را به غرب مازندران باز کنیم تا اتفاقات مبارکی رقم بخورد.

رئیس شورای اسلامی استان مازندران گفت: تا پایان سال 1403 پروژه گازرسانی در حال اجرا در تمامی روستاهای مازندران افتتاح می شوند و برای روستاهای فاقد گاز طبیعی نیز کلنگ زنی می شود و اجرای پروژه گازرسانی آن آغاز خواهد شد.

وی با اشاره به فعالیت برخی شوراها به ویژه در روستاها در زمینه مشاوران املاک، افزود: از آنجایی که مازندران یک استان گردشگری است بنابراین فعالیت شغل مشاوران املاک نیز زیاد شده است اما هر جا تخلفی از سوی شوراها و دهیاران در سطح استان رخ دهد حتماً با جدیت برخورد قانونی می کنیم.

سام دلیری ابراز داشت: هیچ شورایی حق مهر کردن در پای مبایعه نامه را ندارد و اگر چنین اتفاقی بیفتد، شورای متخلف عزل می شود.

وی با بیان اینکه مازندران یک استان مصرف کننده است، تصریح کرد: این موضوع سبب ایجاد شغل هایی شده است که لازمه رونق آن حضور گردشگران است.

رئیس شورای اسلامی استان مازندران در بخش دیگری از صحبت های خود بیان داشت: استقلالی در مدیریت کلان مازندران وجود ندارد و شاهد مداخله برخی دستگاه ها در امور هستیم و ناهماهنگی به وجود آورده است که برای رفع این معضل نیاز به همت و حمایت استاندار مازندران هستیم.

وی درباره تعداد اعضای متخلف شوراهای شهر و روستای مازندران تصریح کرد: تعداد اعضای شوراهای متخلف استان مازندران که منجر به عزل آنها شده است 10 نفر بوده اند که متأسفانه بیشتر آن مربوط به غرب مازندران و شهرستان نوشهر با تعداد پنج نفر بوده است و در حال حاضر نیز 60 پرونده تخلف شورایی در شورای حل اختلاف استان در حال رسیدگی می باشد.

سام دلیری تأکید کرد: افرادی که قصد کاندیداتوری برای شوراهای شهر و روستاها دارند حتماً باید آزمون ویژه ای را سپری کنند و در صورت قبولی، اجازه ثبت نام دارند و البته پس از منتخب شدن از سوی مردم، یک دوره آموزشی نیز برای آنها برگزار می شود تا با قوانین و مقررات و وظایف شورایی آگاه شوند.

وی اذعان داشت: تاکنون هیچ درخواستی از سوی شوراهای شهر و روستا در بخش کجور نداشتم وگرنه حتماً با همه توان برای پاسخگویی و رفع موضوع درخواستی اقدام می کردم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه