English

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق غرب مازندران:

بزرگ‌ترین چالش، عدم‌امکان فروش انشعاب به ساخت‌وسازهای فاقد مجوز است

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق غرب مازندران، بزرگ‌ترین چالش این شرکت در غرب مازندران را عدم‌امکان فروش انشعاب برای ساخت و سازهای فاقد مجوز دانست و گفت: این موضوع منجر به انشعابات غیرمجاز و تلفات بالا می‌شود.

بزرگ‌ترین چالش، عدم‌امکان فروش انشعاب به ساخت‌وسازهای فاقد مجوز است
به گزارش خبرگزاری موج مازندران

، مصطفی بابایی در نشست خبری با خبرنگاران انجمن صنفی روزنامه‌نگاران غرب مازندران با اشاره به اینکه توزیع برق مازندران دو اداره کل دارد که غرب مازندران از محمودآباد تا رامسر را شامل می‌شود، اظهار کرد: ۲۰ واحد اداری با هزار و ۶۰ پرسنل رسمی، شرکتی و حجمی داریم.

وی ادامه داد: ۹ هزار و ۲۴ کیلومترمربع وسعت تحت پوشش ما در غرب مازندران با ۷۲۵ هزار نفر جمعیت ثابت و ۷۲۰ هزار و 86 مشترک است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق غرب مازندران با بیان اینکه در کنار مشترکان خانگی و غیردائم ‌زیادی که داریم، جمعیت مهمان زیادی هم هستند، افزود: سال  ۱۴۰۲ به میزان ۲ هزار و ۸۱۴ میلیون کیلووات ساعت انرژی برق فروختیم.

بابایی بار پایه را زیر ۴۰۰ مگاوات عنوان کرد و افزود: وضعیت خاموشی در تابستان  ۱۴۰۰ شرایط سختی ایجاد کرده بود که خوشبختانه در دولت جدید با وزیر جدید و با همکاری قوای سه‌گانه و مشترکان و اصحاب رسانه، سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ با طرح‌هایی که داشتیم، خاموشی با برنامه نداشتیم و البته در سال جاری هم برنامه‌هایی تدوین کردیم که خاموشی نداشته باشیم.

این مسئول اضافه کرد: از سال ۹۵ روند کاهشی تلفات را داشتیم به‌طوری که از تلفات ۱۳/۳ درصدی در پایان سال ۱۴۰۰ به تلفات ۱۲/۳۵ درصدی در پایان سال ۱۴۰۲ رسیدیم که ۳۰ میلیون کیلووات ساعت یعنی ۱۶/۵ میلیارد تومان صرفه‌جویی داشته است.

وی با بیان اینکه در وصول مطالبات رتبه زیر ۱۰ کشور را داشتیم، گفت: از نظر وصول به کل مطالبات نیز رتبه سوم را داشتیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق غرب مازندران ابا اشاره به اینکه یکی از برنامه‌های ویژه ما، هوشمندسازی است، اظهار داشت: تا پایان سال ۱۴۰۲ تعداد ۳۹ هزار و ۵۰۰ کنتور هوشمند شدند که ۳۲ هزار مورد آنها در سال ۱۴۰۲ بوده و رشد۸۲ درصدی را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: اعتباری که برای هوشمندسازی کنتورها هزینه شده، حدود ۱۸۰ میلیارد تومان بوده که در سال ۱۴۰۲ انجام شده است.

بابایی با اشاره به اینکه ۱۶ هزار و  ۶۲۸ دستگاه پست برق در غرب مازندران داریم، یادآور شد: در طرح بهارستان، شبکه برق ۶۲۱ روستا با مبلغ ۸۱  میلیارد تومان اصلاح و بهینه سازی شدند.

وی ادامه داد: عملیات تبدیل سیم به کابل از سال ۸۸ شروع شد که در ۱۲ سال اول، ۲۰۲۸ کیلومتر و در دو سال اخیر،  ۱۸۴۸ کیلومتر  از آن انجام شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق غرب مازندران ابراز کرد: بیش از ۱۴ هزار کیلومتر شبکه داریم که طی دو سال گذشته ۳۱ درصد رشد داشت در حالی که هزینه انشعاب از سال ۱۳۹۷ هیچ تغییری نکرده است.

وی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ در مقایسه با دو سال قبل آن، در تأمین برق متقاضیان شهری و روستایی ۱۹۹ درصد رشد داشتیم، افزود: در این مدت در اصلاح و بهینه‌سازی نیز ۲۱۰ درصد رشد داشته‌ایم.

بابایی درباره پروژه‌های آماده بهره‌برداری عنوان کرد: توسعه و بهینه‌سازی پست توزیع برق شهید قاسمی‌نژاد در حدود سه کیلومتر، توسعه و بهینه‌سازی پست توزیع برق نمک‌آبرود، احداث خروجی جدید پست‌های فوق‌توزیع در نور و چمستان ۱۰.۷ کیلومتر و تبدیل شبکه سیمی به کابل ۷۶۰ کیلومتر از پروژه‌های آماده افتتاح هستند که در مجموع با اعتبار ۲۸۷ میلیارد تومان انجام شده‌اند.

وی بزرگ‌ترین چالش این شرکت در غرب مازندران را عدم‌امکان فروش انشعاب برای ساخت‌وسازهای فاقد مجوز دانست و تصریح کرد: این موضوع منجر به انشعابات غیرمجاز و تلفات بالا می‌شود؛ بنابراین از مسئولان انتظار داریم کمک کنند بتوانیم انشعاب برق بدهیم تا در بحث فروش ماده ۴ بخشی از معضل  رفع  شود و دیگر نهادها هم کمک کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق غرب مازندران با بیان اینکه در سه سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ در قانون بودجه هم فروش انشعاب ماده ۴ تسهیل شده بود، افزود:  در تابستان  ۱۴۰۲ در۲۸۰۰ مورد برق ادارات دولتی قطع شد.

وی خاطرنشان ساخت سال گذشته در دوره ۴ ماهه گرما، یک میلیون و ۳۳ هزار قبض صادر کردیم که ۳۰۴ هزار قبض مشمول پاداش شدند. ۸۶ هزار قبض صفر بودند و ۱۲ میلیارد تومان پاداش دادیم.

بابایی در پایان گفت: امسال در موضوع خانگی و تجاری بین همراه اول و توزیع برق قراردادی با عنوان پویش «با انرژی ۱۵۲۱» بسته شد که طی آن مشترکین با ۱۵ درصد صرفه‌جویی در ظرف زمانی ۲۱ هفته، مشمول جوایز نفیس از جمله ۱۵۰ خودرو دنا و ۲۰۷ می شوند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه