English

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران:

مازندران؛ برترین تولید کننده گل و گیاه زینتی کشور است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: مازندران با تولید بیش از ۵۶۵ میلیون شاخه گل و گیاه زینتی در دولت سیزدهم، بار دیگر عنوان برترین تولیدکننده این محصول در کشور را از آن خود کرد.

مازندران؛ برترین تولید کننده گل و گیاه زینتی کشور است
به گزارش خبرگزاری موج مازندران

، بابک مؤمنی اظهار داشت: بهره برداران و گلخانه‌داران پرتلاش مازندرانی با اتکا به دانش و تجربه خود و با حمایت‌های دولت سیزدهم، موفق به تولید بیش از ۵۶۵ میلیون شاخه گل و گیاه زینتی ازجمله گل‌های شاخه بریده، آپارتمانی، درختچه‌های زینتی و گل‌های فصلی شدند که این رقم در مقایسه با دولت قبل ۲۶ درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه مازندران به عنوان قطب تولید گل و گیاه زینتی ایران، نقش مهمی در تأمین نیاز داخلی و صادرات این محصول به کشور‌های دیگر ایفا می‌کند، ادامه داد: در سال‌های اخیر شاهد افزایش سطح زیر کشت گلخانه‌ها، تنوع ارقام گل و گیاه و ارتقای کیفیت محصولات در استان بودیم که این امر در کنار حمایت‌های دولت، منجر به رونق تولید و افزایش سهم مازندران در بازار گل و گیاه کشور شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران در خصوص صادرات گل و گیاه زینتی مازندران گفت: خوشبختانه با فراهم شدن زیرساخت‌های صادراتی و حمایت‌های دولت، شاهد رشد چشمگیر صادرات گل و گیاه از استان به کشور‌های مختلف بوده‌ایم.

وی با بیان اینکه روسیه، عراق، عمان، آذربایجان و کشور‌های حاشیه دریای خزر مهم‌ترین مقاصد صادراتی گل و گیاه مازندران هستند، خاطرنشان ساخت: تلاش می‌کنیم با توسعه زیرساخت‌های صادراتی، تنوع‌بخشی به ارقام، افزایش کیفیت محصولات و حضور فعال در بازار‌های هدف، سهم مازندران را در بازار‌های جهانی گل و گیاه بیش‌از پیش ارتقا دهیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه