English

کارشناس هواشناسی مازندران اعلام کرد؛

احتمال جاری شدن سیل در مازندران

کارشناس هواشناسی مازندران گفت: احتمال جاری شدن سیل در ارتفاعات مازندران می‌رود، بنابراین مردم مراقب باشند.

احتمال جاری شدن سیل در مازندران
به گزارش خبرگزاری موج مازندران

،  ابراهیم تاکامی اظهار داشت: امروز چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ هوای استان ابری همراه با بارش‌های پراکنده است، اما از بعدازظهر و شب با رگبار و رعد وبرق و وزش باد نسبتاً شدید همراه خواهد بود.

وی ادامه داد: فردا پنجشنبه ۷ تیر ناپایداری‌ها در استان افزایش می‌یابد و بارش‌ها گسترده می‌شود و بارندگی‌ها از ارتفاعات به مناطق ساحلی و جلگه‌ای می‌رسد.

کارشناس اداره کل هواشناسی مازندران گفت: روز جمعه ۸ تیر از میزان ناپایداری‌ها کاسته می‌شود ولی کماکان تا روز یکشنبه ۱۰ تیر احتمال وقوع بارش‌های پراکنده در دامنه‌ها وجود دارد.

وی افزود: با توجه به شدت بارندگی‌ها برای امروز و فردا، احتمال آبگرفتگی معابر عمومی و وقوع سیلاب، صاعقه و ریزش سنگ در جاده‌ها و محور‌های کوهستانی وجود دارد.

تاکامی به مردم و مسافران توصیه کرد: در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها اسکان نکنند؛ کوهنوردان از صعود به ارتفاعات پرهیز کنند و دامدادران از چرای دام در مناطق مرتفع خودداری کنند.

وی خاطرنشان ساخت: دریا از امشب مواج و طوفانی می‌شود و برای فعالیت‌های دریایی مناسب نیست.دیروز ساری و گلوگاه با ۳۳ درجه سانتیگراد بالای صفر گرمترین و صبح امروز بلده با ۱۱ درجه بالای صفر خنک‌ترین مناطق استان بودند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه