English

معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران:

تگرگ باعث نابودی بخشی از محصولات در مناطق ییلاقی شد

معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان این که بارش تگرگ در کمترین زمان ممکن بیشترین خسارت را به محصولات زراعی و باغی مناطق ییلاقی و بالادست استان زده است، گفت: بررسی های میدانی نشان می دهد بخش زیادی از محصول سیب، گلابی، گیلاس، آلبالو و همچنین گندم و جو قابل برداشت نیست.

تگرگ باعث نابودی بخشی از محصولات در مناطق ییلاقی شد
به گزارش خبرگزاری موج مازندران

، هادی باقری اظهار داشت: این بلای طبیعی خسارت جبران ناپذیری به باغ های گیلاس و سیب منطقه کیاسر و لاریجان آمل زده است و باغداران نسبت به این موضوع بسیار نگران هستند.

وی با بیان این که همچنین بارندگی شدید سطح وسیعی از اراضی کشاورزی زیر کشت جو و گندم منطقه بالا دست استان را نیز تخریب کرده است، ادامه داد: به دلیل خوابیدگی ساقه های گندم و جو برداشت این محصولات را غیر اقتصادی کرده است.

وی با اشاره به این که شخص استاندار و رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران از مناطق آسیب دیده ناشی از سیلاب و تگرگ بازدید کردند، افزود:‌ بر اساس گزارش‌ بازدیدهای انجام شده برآورد خسارت سیل برای تصمیم گیری در خصوص حمایت‌های دولتی به مراجع کشوری ارسال و پیگیری‌های لازم جهت بازسازی مناطق آسیب دیده در جریان است.

معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران درباره خسارت به بخش کشاورزی روستاهای دودانگه، چهاردانگه، سوادکوه و سایر مناطق استان تصریح کرد:‌ اگرچه تأکید بیمه‌گذار بر بیمه کشاورزی است ولی حسب تأکید استاندار مازندران مقرر شد از بند ظ تبصره هفت خسارت به کشاورزان جبران می‌شود.

وی با بیان اینکه تعیین میزان خسارات وارده به مزارع گندم در شهرستان های بهشهر، گوگاه و نکا از سوی گروه های کارشناسی سازمان جهاد کشاورزی، مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی و مدیریت شعب بانک کشاورزی در حال انجام است، گفت: همچنین ورود گل و لای ناشی از سیلاب به اراضی شالیزاری منطقه دو دانگه ساری خسارت زیادی زده است.

باقری تصریح کرد: طبق بررسی‌های اولیه، سیل به حدود یکهزار هکتار از شالیزارهای چندین روستاهای دو دانگه ساری خسارت وارد کرده است.

وی بیان داشت: سیل به شالیزارهای مناطق خوش نشان، سیاهدشت، دشت وزوار، کرچا، علی آباد دودانگه ساری از ۲۵ تا ۱۰۰ درصد خسارت وارد کرده است،

معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران اظهار داشت:‌ در برخی از این اراضی شالیزاری، عدم لایروبی انهار، کانال‌ها، سردهنه‌های انهار و عدم رعایت حریم انهار و رودها به عنوان عامل اصلی خسارات وارده تشخیص داده شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه