English

مدیرکل دامپزشکی مازندران:

طرح پایش سرمی آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در مازندران اجرا می شود

مدیرکل دامپزشکی استان مازندران گفت: طرح پایش سرمی آنفلوانزای فوق حاد پرندگان به مدت دوماه در ۲۲۵ واحد روستایی استان مازندران اجرا می‌شود.

طرح پایش سرمی آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در مازندران اجرا می شود
به گزارش خبرگزاری موج مازندران

، دکتر حمزه آقاپور کاظمی اظهار داشت: طرح پایش سرمی آنفلوانزای فوق حاد پرندگان تیر و مرداد ماه سال ۱۴۰۳ در مازندران اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: در اجرای این طرح ملی، استان مازندران بیشترین تعداد نمونه برداری را انجام داده به نحوی که از ۲۲۵ واحد روستایی استان و در تمامی شهرستان‌ها به جز شهرستان نکا تعداد ۲۲۵۰۰ نمونه سرمی و به تخمین تعداد ۵ هزار نمونه سواب کلواک از پرندگان آبزی در مرحله ابتدایی طرح اخذ می‌شود.

وی به تداوم این طرح اشاره کرد و افزود: در مرحله بعد در صورت وجود تیتر سرمی مشکوک، نسبت به اخذ نمونه سواب کلواک و ردیابی ملکولی ویروس در گردش اقدام خواهد شد و در صورت مثبت بودن آلودگی در روستا، نسبت به پاکسازی طیور بومی منزل مربوطه اقدام و پرداخت خسارت روستائیان نیز مدنظر قرار خواهد گرفت.

مدیرکل دامپزشکی استان مازندران هدف از اجرای این طرح را اندازه‌گیری شیوع بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در جمعیت طیور بومی با سطح اطمینان ۹۵ درصد و با استقرار پایش مداوم بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در کشور عنوان کرد و گفت: در راستای مراقبت‌های فعال و غیر فعال در سال گذشته استان مازندران عاری از بیماری آنفلوانزای فوق حاد بوده که این موضوع موجب رفع موانع صادرات فراورده‌های خام مرتبط با صنعت طیور و گامی مهم در راستای رونق تولید در استان بوده است به طوری که استان مازندران در تولید طیور در استان رکورد تاریخی را ثبت کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه