English

مدیرعامل آب منطقه ای مازندران:

ذخیره سازی آب در سد‌های مازندران مطلوب است

مدیرعامل آب منطقه ای استان مازندران گفت: وضعیت مطلوب بارندگی امسال در استان موجب ذخیره سازی مناسب آب در سد‌های مازندران به نسبت سال گذشته شده است.

ذخیره سازی آب در سد‌های مازندران مطلوب است
به گزارش خبرگزاری موج مازندران

، حیدر داوودیان اظهار داشت: وضعیت امسال بر اثر بارندگی ها در سد شهید رجایی ۱۰۰ میلیون متر مکعب آب ذخیره شده است که ذخیره سازی آب در سال گذشته ۴۷ میلیون متر مکعب بود. 

وی ادامه داد: در سد آیت الله صالحی مازندرانی نیزعلاوه بر ذخیره سازی، با سرریز آب همراه شد و این درحالی است که سال گذشته ۸۶ میلیون متر مکعب بیشترین رکورد ذخیره بوده است.

مدیرعامل آب منطقه ای مازندران گفت: این اعداد و ارقام ارقام بی نیازی نیست، اما می‌تواند به عنوان آمار مناسب از آن نام برد که نشان می‌دهد میانگین این آمار وضعیت مازندران را بین خشکسالی و نرمال را نشان می‌دهد و از وضعیت نرمال هم دور بوده است.

وی افزود: رها سازی آب سد‌ها از ۱۳ خرداد آغاز شده و تا ۱۵ مرداد ادامه دارد و آن هم به صورت نوبت بندی انجام می‌شود تا با روزانه ۱۴ متر مکعب روزانه یک میلیون متر مکعب آب برای مصرف کشاورزان توزیع شود.

مدیرعامل آب منطقه استان مازندران کفت: اگرچه در حاشیه رودخانه به نسبت سال گذشته فضای پر آب تری مشاهده شود، اما به نسبت سال‌های قبل از ۱۴۰۲ این مقدار پایین‌تر است و نگاه این سازمان، حداکثر سازی ذخیره آب و جلوگیری از هدر رفت حتی یک قطره آب است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه