English

معاون راهداری مازندران خبر داد؛

بازسازی و نوسازی علائم محور‌های مواصلاتی در مازندران

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران از اقدامات ویژه این اداره کل در زمینه نوسازی و بازسازی تابلو و علائم ایمنی در محور‌های مواصلاتی این استان با توجه به فصل تابستان و افزایش سفرهای تابستانی خبر داد.

بازسازی و نوسازی علائم محور‌های مواصلاتی در مازندران
به گزارش خبرگزاری موج مازندران

، محسن محمدنژاد اظهار داشت: در راستای ارتقای سطح ایمنی و سهولت تردد وسایل نقلیه در محور‌های مواصلاتی استان بازسازی، نوسازی و تعمیر و نصب 2هزار و 600 عدد تابلوی علائم اخطاری و انتظامی و هدایت مسیر، پاکسازی و شستشوی 5 هزار عدد انواع تابلوی علائم اخطاری و انتظامی و هدایت مسیر و 185 متر مربع تابلوهای اطلاعاتی طی سه ماهه سالجاری توسط اکیپ‌های راهداری انجام شد.

وی با اشاره به اینکه اهم تلاش‌های این حوزه صرف نگهداری و تامین ایمنی عبور و مرور راه‌ها به منظور حفظ و بهره برداری بهینه از سرمایه گذاری‌های انجام شده در این بخش می شود، ادامه داد: با توجه به رویکرد صرفه جویی و نیز استفاده بهینه از علائم عمودی راه، این اداره کل در طی سالهای گذشته تعمیر و بازسازی علائم فرسوده و قابل استفاده را در دستور کار خود قرار داد.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران از آشکارسازی نقاط پرتصادف به‌ عنوان یکی از روش‌های کاهش سوانح رانندگی و افزایش ایمنی تردد یاد کرد و افزود: با عنایت به شناسایی نقاط پرحادثه استان از سنوات گذشته اقدامات مؤثری در خصوص رفع این نقاط صورت گرفته که به‌ عنوان یک اقدام کم‌هزینه، زودبازده توانسته در جهت کاهش تصادفات و سوانح رانندگی نقش بسیار مؤثری ایفا کند.

وی بیان داشت: این اداره کل اقدامات وسیعی را در خصوص آشکار سازی نقاط پر حادثه به صورت زودبازه در قالب نصب علائم و تابلوهای فسفری، نصب جداکننده های میانی انجام داده است.

محمدنژاد، آموزش و فرهنگ سازی را از جمله عوامل مؤثر در جهت کاهش تصادفات نام برد و خاطرنشان ساخت: می توان با بکار گیری تمهیدات مهندسی کنترل و نظارت، تبلیغات کافی، اطلاع رسانی عمومی، آموزش فراگیر، راهنمایی و ارشاد و بعضاً تأدیب خاطیان گامی به سوی ارتقاء‌ و اعتلای فرهنگ ایمنی و به تبع آن کاهش سوانح رانندگی برداریم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه