English

کارشناس هواشناسی مازندران خبر داد؛

احتمال وقوع سیلاب در ارتفاعات و محور‌های کوهستانی مازندران

کارشناس هواشناسی مازندران گفت: احتمال وقوع سیلاب نقطه‌ای و محلی با توجه به رگبار‌های پراکنده از امروز تا اواخر وقت شنبه در دامنه‌ها و ارتفاعات مازندران وجود دارد.

احتمال وقوع سیلاب در ارتفاعات و محور‌های کوهستانی مازندران
به گزارش خبرگزاری موج مازندران

، مرتضی فرجی اظهار داشت: از امروز پنجشنبه ۲۸ تیر با افزایش ناپایداری ها شاهد افزایش ابرناکی، کاهش شدت گرما و رگبار و رعد و برق های پراکنده همراه با وزش باد در سطح استان خواهیم بود.

وی با بیان اینکه این شرایط تا اواخر وقت شنبه در استان پایدار است، ادامه داد: امروز پنجشنبه در ساعات بعدازظهر و شب عمدتا در ارتفاعات غربی و مرکزی استان شاهد رگبار و رعد و برق پراکنده خواهیم بود و روز جمعه همه مناطق استان با احتمال بیشتر در دامنه ها و ارتفاعات استان رگبار و رعد و برق خواهیم داشت.

کارشناس هواشناسی مازندران با اشلره به اینکه روز شنبه مجددا در دامنه ها و ارتفاعات نیز این ناپایداری جوی ادامه خواهد داشت، خاطرنشان ساخت: چون ماهیت بارش ها رگباری است و احتمال وقوع سیلاب نقطه ای و محلی، صاعقه و ریزش سنگ در محورهای کوهستانی وجود دارد.

وی تأکید کرد: از برپا کردن چادرهای مسافرتی در حاشیه و بستر رودخانه ها خودداری شود، از فعالیت های طبیعت گردی و کوهنوردی به ویژه در ساعات بعدازظهر پرهیز یا خودداری شود و همچنین از چرای دام در حاشیه رودخانه ها و نواحی مرتفع جلوگیری شود.

فرجی افزود:  یکشنبه از شدت ناپایداری ها کاسته می شود و روند افزایشی دما را خواهیم داشت.

وی گفت: دریا هم امروز موج کوتاه دارد و برای فعالیت های دریایی مناسب است.

کارشناس هواشناسی مازندران گفت: دلیر چالوس صبح امروز با کمینه دمای ۱۳ درجه خنک ترین و ساری، آمل و قراخیل قائم شهر دیروز با بیشینه ۳۴ درجه گرم‌ترین نقطه استان بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه