English

در پی کسب مدال صلای المپیک صورت گرفت؛

شب زنده داری آملی‌ها پس از کسب نشان طلای ساروی در المپیک پاریس

شهروندان آملی در زادگاه «محمدهادی ساروی» کاپیتان تیم ملی کشتی فرنگی ایران پس از کسب نشان ارزشمند طلای المپیک ۲۰۲۴ پاریس در خیابان‌های این شهر جشن و پایکوبی کردند.

شب زنده داری آملی‌ها پس از کسب نشان طلای ساروی در المپیک پاریس
به گزارش خبرگزاری موج مازندران

، شهروندان آملی و شمار زیادی از علاقمندان به کشتی چندین ساعت پیش از شروع کشتی فینال با حضور در منزل پدری این کشتی گیر در شهرک بسیجیان آمل در بلوار شهید مطهری چشم انتظار هنرنمایی و درخشش پهلوان مازندرانی در المپیک بودند.

علاقمندان به ورزش نخست کشور با استقبال پرشور در منزل و محل سکونت محمدهادی ساروی و پس از کسب نشان برنز المپیک ۲۰۲۰ توکیو برای کسب نشان طلای ۲۰۲۴ پاریس لحظه شماری می‌کردند، جلوه‌های زیبایی را در حمایت از این کشتی گیرملی پوش آملی به نمایش گذاشتند.

پس از کسب نشان با ارزش طلای المپیک توسط محمدهادی ساروی ، شهروندان آملی، از منزل پدری این کشتی گیر پر افتخار، با به راه انداختن زنجیره خودرویی در مسیر‌های مختلف شهر آمل تا ساعت‌ها این افتخارآفرینی را جشن گرفتند.

محمدهادی ساروی دارنده برنز المپیک ۲۰۲۰ و یک طلا و ۲ برنز جهان در دیدار نهایی وزن ۹۷ کیلوگرم به مصاف " آرتور آلکسانیان" دارنده ۳ نشان طلا، نقره و برنز المپیک و ۳ طلا و ۲ برنز جهان از ارمنستان رفت و توانست با نتیجه ۴ بر یک به برتری برسد و نخستین طلای این وزن را برای کشورمان به دست آورد.

گفتنی است، محمدهادی ساروی ملی پوش آملی تیم ملی کشتی فرنگی ایران برای رسیدن به دیدار نهایی وزن ۹۷ کیلوگرم المپیک ۲۰۲۴ پاریس درنخستین گام، با نتیجه ارزشمند ۱۰ بر یک " جوزف راو" آمریکایی را شکست داد و دربازی دوم درمرحله یک‌چهارم نهایی «اوزور ژوژوپبکوف» از قرقیزستان را با نتیجه ۸ - صفر و امتیاز عالی زمین‌گیر کرد و به نیمه‌نهایی وزن ۹۷ کیلوگرم رسید.

کاپیتان آملی تیم ملی کشتی فرنگی ایران در دیدار مرحله نیمه‌نهایی این مسابقات نیز، با نتیجه غرورآفرین ۸ بر صفر " محمدعلی گبر" کشتی گیرمصری را ازپیش رو برداشت و مقتدرانه به دیدارنهایی این وزن صعود و حریف «آرتور آلکسانیان» کشتی گیرنامدار ارمنستانی شد.

محمدهادی ساروی در نخستین تجربه خود در المپیک ۲۰۲۰ توکیو در وزن ۹۷ کیلوگرم صاحب گردن آویز برنز شده بود.

شهرستان آمل علاوه بر" محمدهادی ساروی" در کشتی فرنگی، " امیرحسین زارع" دروزن ۱۲۵ کیلوگرم کشتی آزاد را نیز درالمپیک پاریس دارد که این کشتی گیر نیز در المپیک ۲۰۲۰ توکیو صاحب نشان برنز شده بود.

حسن حسین زاده مربی آملی تیم ملی کشتی فرنگی بزرگسالان ایران نیز به همراه کادرفنی تیم ملی دربازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس حضور دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه