English

رئیس کل دادگستری مازندران:

نخستین دادگاه صلح مازندران در میاندورود افتتاح شد

رئیس کل دادگستری مازندران در آئین افتتاح نخستین دادگاه صلح استان در میاندورود گفت: دادگاه‌های صلح با هدف ایجاد صلح و سازش در پرونده‌های قضایی تشکیل می‌شود.

نخستین دادگاه صلح مازندران در میاندورود افتتاح شد
به گزارش خبرگزاری موج مازندران

، ‌‌عباس پوریانی در آئین افتتاح نخستین دادگاه صلح استان مازندران در شهرستان میاندورود اظهار داشت: دادگاه‌های صلح با هدف ایجاد صلح و سازش در پرونده‌های قضایی تشکیل می‌شود و امیدواریم با ایجاد دادگاه صلح، ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضایی کم و میزان صلح و سازش افزایش یابد.

وی ادامه داد: دادگاه صلح، دادگاهی است که مطابق با قانون جدید شورای حل اختلاف تشکیل شده و در حال حاضر صلاحیت رسیدگی به پرونده‌های زیادی برای آن در نظر گرفته شده است به عنوان مثال رسیدگی به پرونده‌های جرائم غیر عمد مانند تصادفات به دادگاه صلح ارجاع می‌شود.

رئیس کل دادگستری مازندران گفت: در گذشته نصاب رسیدگی پرونده در شورای حل اختلاف تا بیست میلیون تومان بوده که در حال حاضر با توجه به بند اول ماده ۱۲ قانون شورای حل اختلاف حد نصاب رسیدگی به ۱۰۰ میلیون تومان رسیده است و هرسه ماه یکبار بر اساس تشخیص ریاست قوه قضاییه صلاحیت‌ها افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه شورا‌های حل اختلاف در کنار دادگاه صلح قرار می‌گیرند، ابراز داشت: دعاوی در این شورا‌ها بررسی و همکاران تلاش می‌کنند به صلح و سازش منجر شود، در صورتی که به هر دلیل این مهم حاصل نشد در دادگاه صلح، رأی لازم صادر می‌شود.

پوریای تصریح کرد: امیدواریم وجود دادگاه‌های صلح موجب افزایش سرعت کار، کاهش مراحل رسیدگی و کاهش ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضایی شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه