English

بخشدار لاریجان خبر داد؛

خسارت ۳۰۰ میلیارد تومانی سیل به بخش‌های زیربنایی لاریجان آمل

بخشدار لاریجان گفت: بر اثر سیلاب‌های تابستانه در این منطقه حدود ۳۰۰ میلیارد تومان به بخش‌های زیربنایی این منطقه خسارت وارد شد.

خسارت  ۳۰۰ میلیارد تومانی سیل به بخش‌های زیربنایی لاریجان آمل
به گزارش خبرگزاری موج مازندران

، بر اثر گرمای هوا و آب شدن برف‌های موجود در قله و دامنه‌های دماوند و البته بارش رگباری در بالادست، سبب وقوع سیلاب و خسارت به بخش‌های کشاورزی در رود تلخ‌آب (تلو) منطقه گزنک لاریجان شد.

سیلاب که به صورت گل و لای و سنگ بود موجب خسارت به حدود ۱۰۰ هکتار از باغ‌های کشاورزی و استخر‌های پرورش ماهی در منطقه گزنک، گزانه و شنگلده شده است به طوری که سطح سیل زده منطقه تقریباً ۷ هزار هکتار تخمین زده شده است.

مهدی آباد اظهار داشت: بر اثر سیلاب‌های تابستانه در این منطقه حدود ۳۰۰ میلیارد تومان به بخش‌های زیربنایی این منطقه خسارت وارد شد.

بخشدار لاریجان گفت: خشکسالی اخیر و تخریب مراتع و نیز ساخت و ساز‌ها در بستر مسیل‌ها موجب تخریب گسترده بر اثر سیلاب‌ها می‌شود.

وی افزود: سیل منطقه گزنک که ناشی از آب شدن برف قله دماوند است، علاوه بر تخریب پل عابر به ۸ واحد تولیدی پرورش ماهی بخش لاریجان هم خسارت وارد کرد.

لازم به ذکر است؛ بخش لاریجان آمل که دارای ۲ شهر و ۸۰ روستا با ۲۰ هزار نفر جمعیت است در چهار سال گذشته بیش از ۸۰۰ میلیارد تومان از سیل خسارت دید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه