English

رئیس میراث فرهنگی جویبار:

دو پل تاریخی در جویبار مرمت شد

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی جویبار از مرمت دو پل تاریخی آزان و سیکا پل خبر داد.

دو پل تاریخی در جویبار مرمت شد
به گزارش خبرگزاری موج مازندران

، محسن نژادابراهیم اظهار داشت: به منظور مرمت بنا‌های تاریخی امسال مرمت دو پل تاریخی آزان و سیکا پل دستور کار قرار گرفت و هر دو طرح در دست اجراست.

وی ادامه داد: سیکا پل قاجاری جویبار در ورودی روستای پایین رودپشت واقع شده است که طی سال‌های قبل براثر سیلاب بخشی از این پل کاملا تخریب شد.

رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی جویبار گفت: به دلیل کمبود اعتبار اجرای عملیات مرمت این بنا با تأخیر انجام شد و پس از آن با تزریق اعتبار، مرمت آغاز شد.

وی افزود: در این سال‌ها با درخواست بودجه ملی برای ادامه روند مرمت کار، پیمانکار فعالیت خود را ادامه داد.

نژاد ابراهیم بیان داشت:‌ امسال ۱۰ میلیارد ریال اعتبار ملی برای مرمت این دو پل اختصاص یافته است که با این اعتبار مرمت سیکا پل به اتمام می‌رسد و با پل جدیدی که در کنار این پل قرار گرفته پل تاریخی سیکا پل حفظ می‌شود.

وی گفت: پل تاریخی آزان به طول ۸۰ متر، دارای شش چشمه طاق است و این اثر تاریخی ساخته شده با آجر و ملاط ساروج به شماره ۲۸۴۲ در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده است.

رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی جویبار افزود: پل تاریخی آزان تنها راه ارتباطی چندین روستای بخش مرکزی جویبار با مرکز شهرستان و راه ارتباطی این روستا‌ها با تعدادی از روستا‌های شهرستان ساری و کمربندی قائم شهر است.

وی تصریح کرد: تردد خودرو‌های سبک وسنگین از روی پل آزان و ساخته نشدن آبنما در مجاورت این پل سبب آسیب جدی به قسمت‌های مختلف پل شده است که با تخصیص اعتبار و انتخاب پیمانکار روند مرمت این پل آغاز شده و تیرماه اینده مرمت این پل هم اتمام می‌رسد.

این مسئول خاطرنشان ساخت: احداث پل جدید در کنار این پل تاریخی نیاز مردم روستا است و تردد خودروها‌ی سنگین بر روی این پل آسیب زده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه