English

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران تأکید کرد:

ضرورت ثبات بازار برای حفظ صادرات مرغ مازندران

​رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: کیفیت مرغ مازندرانی در سطح جهانی است، اما بی‌ثباتی بازار صادرات را تهدید می‌کند.

 ضرورت ثبات بازار برای حفظ صادرات مرغ مازندران
به گزارش خبرگزاری موج مازندران

، بابک مؤمنی در جلسه انجمن کشتارگاه‌های گوشت سفید با تأکید بر اهمیت حفظ آرامش در بازار مرغ و حمایت از منافع مرغداری‌ها و کشتارگاه‌های استان، اظهار کرد: کیفیت مرغ‌های تولیدی در استان مازندران در سطح بسیار مطلوب و قابل‌رقابت با مرغ‌های تولیدی در سطح بین‌المللی است و همچنین دوسوم از کشتارگاه‌های مرغ استان از استانداردهای بسیار بالایی برخوردار هستند.

وی با اشاره به چالش‌های موجود در بازار مرغ، ادامه داد: بی‌ثباتی در بازار داخلی، به صادرات مرغ مازندرانی آسیب جدی وارد کرده است و با کوچک‌ترین نوسان در قیمت مرغ، شرایط صادرات دچار اختلال می‌شود و بازارهای هدف تمایلی به عقد قراردادهای بلندمدت با استان نشان نمی‌دهند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با تأکید بر اهمیت ثبات در بازار داخلی برای توسعه صادرات، گفت: ثبات قیمت مرغ، یکی از مهم‌ترین عوامل برای جذب سرمایه‌گذاری در بخش تولید و صادرات مرغ است و بنابراین سازمان جهاد کشاورزی مازندران تمام تلاش خود را به کار خواهد بست تا با همکاری مرغداری‌ها و کشتارگاه‌ها، آرامش را به بازار بازگرداند و از منافع تولیدکنندگان حمایت کند.

وی با اشاره به آسیب‌های این حوزه تصریح کرد: گردش مالی مدیران کشتارگاه در یک روز بیش از یک میلیارد تومان است و برگشت سرمایه دارای شرایط خوبی نیست، این امر نگرانی سازمان جهاد است که چگونه می‌شود این امنیت سرمایه را تأمین کرد که نیاز به ارائه برنامه صاحبان کشتارگاه و هم‌اندیشی با سازمان است.

مؤمنی ارسال مرغ زنده را یکی دیگر از مشکلات زنجیره مرغ در استان دانست و افزود: یکی از تقاضاهای سازمان و پیگیری‌های یک سال اخیر جلوگیری از این روند است، ارسال مرغ زنده آسیب زیادی به این زنجیره زده است.

وی ابراز کرد: در حال حاضر کشتارگاه‌های استان با ظرفیت ۳۰ درصدی  در حال فعالیت هستند که خام‌فروشی مرغ باعث توقف برخی از این کشتارگاه‌ها شده، اما در صورت جلوگیری از این روند ضمن حرکت رو به جلوی کشتارگاه‌ها، مرغ را به سلیقه بازار  در داخل و خارج استان تولید و توزیع می‌کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه