English

توسط نیرو‌های یگان حفاظت منابع طبیعی مازندران:

از تخریب دوباره جنگل الیمالات مازندران جلوگیری شد

نیرو‌های یگان حفاظت منابع طبیعی مازندران اقدام مجدد سرمایه‌گذار منطقه گردشگری سد الیمالات را که سبب تخریب بخشی از عرصه‌های منابع طبیعی شده بود متوقف کردند.

از تخریب دوباره جنگل الیمالات مازندران جلوگیری شد
به گزارش خبرگزاری موج مازندران

، موسی مقیمی‌مهر با اشاره به اینکه تصاویری در برخی صفحه‌های اجتماعی منتشر شده است که از فعالیت مجدد سرمایه‌گذار منطقه گردشگری الیمالات حکایت دارد، اظهار داشت: یگان حفاظت منابع طبیعی استان مازندران روز شنبه 10 شهریور پس از دریافت گزارش آغاز به کار سرمایه‌گذار منطقه گردشگری الیمالات در عرصه‌های خارج از محدوده سَد به منطقه اعزام شدند و با توجه به اهمیت و حساسیت موضوع خودم نیز در منطقه حضور یافتم.

 وی ادامه داد: حدود ۸۰ متر مربع را برای استقرار سازه‌های پیش‌ساخته در ورودی مجموعه تخریب کرده بودند که با ورود نیرو‌های یگان حفاظت منابع طبیعی از ادامه فعالیت جلوگیری و سازه‌های وارد شده به محوطه نیز خارج شد.

 سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران-ساری افزود: همکاران ما اجازه تکرار تخلف در این عرصه را نمی‌دهند و هر گونه دخل و تصرف در عرصه‌های تحت مدیریت منابع طبیعی ممنوع است و این اداره کل با جدیت مقابل تخلفات این چنینی می‌ایستد.

 لازم به ذکر است؛ ماجرای قطع درختان در جنگل‌های الیمالات در آخرین روز‌های بهمن ماه پارسال خبرساز شده بود که در جریان آن ۲ دستگاه لودر و بولدوزر متعلق به پیمانکار یک طرح گردشگری سد الیمالات، اقدام به تسطیح مسیر خط انتقال برق فشار قوی کرده و جنگل را در مساحتی تقریبا ۱.۵ هکتاری تخریب کرده بودند. 

 پس از انتشار خبر این تخریب در رسانه‌ها، با دستور دادستان پیشین مرکز استان، بخش توقفگاه و باجه غیرقانونی اخذ وجه در مجتمع گردشگری الیمالات پلمب و دستور داده شد با مسببان قطع چهار هزار اصله درخت در این طرح، برخورد و خسارت وارده اخذ شود. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه