English

مدیرکل میراث‌فرهنگی مازندران:

ساماندهی آثار میراثی مازندران نیاز به رایزنی‌های ملی دارد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران گفت: ساماندهی و مرمت آثار میراثی مازندران نیاز به رایزنی‌های ملی دارد.

ساماندهی آثار میراثی مازندران نیاز به رایزنی‌های ملی دارد
به گزارش خبرگزاری موج مازندران

، حسین ایزدی در نشست با نماینده مردم شهرستان نور در مجلس شورای اسلامی که در روستای نج بخش بلده شهرستان نور برگزار شد، از وجود ۸۰۰ اثر تاریخی در لیست آثار ملی ایران خبر داد و اظهار کرد: از این تعداد آثار ملی ثبت شده مازندران، بخش قابل‌توجهی در بخش بلده شهرستان نور قرار دارد. 

وی ادامه داد: اعتبارات اداره‌کل میراث‌فرهنگی بسیار اندک است و حتی اگر کل اعتبار را هم به یک بنا اختصاص دهیم، مرمت آن بنا کامل نمی‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران تأکید بر این مطلب که ساماندهی و مرمت آثار تاریخی نیاز به رایزنی‌های ملی دارد، یادآور شد: مراحل ثبت آثار دارای ارزش فرهنگی و تاریخی منطقه با مشارکت مردم روستا به‌زودی انجام می‌شود. 

نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به اهمیت منطقه به لحاظ وجود ظرفیت‌های گردشگری و میراث‌فرهنگی بیان کرد: باید بیشتر بناهای شهرستان نور به‌ویژه روستای نچ موردتوجه قرار گیرد.

عبدالوحید فیاضی به وجود تکیه، مسجد و حمام قدیمی با ارزش تاریخی و فرهنگی روستا اشاره کرد و افزود: حمام این روستا قابلیت ثبت در لیست آثار ملی را دارد و تکیه و مسجد روستا نیز باید مرمت شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه