English

استاندار مازندران تأکید کرد؛

توجه ویژه به اقتصاد روستا با لحاظ کردن برنامه زنجیره تولید تا مصرف

استاندار مازندران در جلسه بسته رونق اقتصاد روستا؛ ظرفیت های تولیدی روستاهای استان را بی بدیل خواند و بر بالفعل کردن توانمندی های اقتصادی تولیدی روستاها تأکید کرد.

توجه ویژه به اقتصاد روستا با لحاظ کردن برنامه زنجیره تولید تا مصرف
به گزارش خبرگزاری موج مازندران

، یوسف نوری در این جلسه با اشاره به این که دایره اقتصاد روستا بسیار گسترده و با ظرفیت است، اظهار داشت: در اقتصاد روستا باید به تولید توجه و اهتمام ویژه صورت گیرد.

وی بر توجه خاص به موضوع تولید مولد روستاها تأکید کرد و ادامه داد: توانمندی های روستاهای مازندران در حوزه های کشاورزی، صنایع تبدیلی، گردشگری و صنایع دستی، شیلات، مشاغل خانگی و نظایر آن، امکانات ویژه ای برای پیشرفت و اعتلای اقتصادی استان فراهم می کند.

استاندار مازندران با بیان اینکه باید اقتصاد روستا موجب رونق تولید و ارتقاء سلامت خانوارها، تثبیت سکونت گاه های روستایی و اعتلای اقتصادی روستا در راستای منویات رهبر معظم انقلاب و سیاست ها و برنامه های دولت چهاردهم بر اساس اصل وفاق ملی شود، افزود: در برنامه های مرتبط با تولید باید زنجیره تولید تا عرضه مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی با اشاره به این که برندینگ و اقدامات تشویقی و ترغیبی برای ایجاد بازارهای موقت و بهره گیری از فضاهای نوین فروش محصولات تولیدی روستاها بسیار بااهمیت است، عنوان داشت: توجه به فرهنگ و آداب و رسوم و بازی های بومی محلی استان و فرهنگ آئینی در حوزه فرهنگی مساله ای نافذ و مهم برای مردم و جوانان است.

نوری بیان داشت: این ظرفیت های کم بدیل نظیر جنگل، جلگه و دریا و مواهب طبیعی خدادادی با بهره گیری از ظرفیت های مردمی و بخش خصوصی شناسانده و بالفعل شود.

گفتنی است؛ کارگروه راهبری توسعه و توانمندسازی روستاهای استان به ریاست استاندار و عضویت معاونین استانداری، دستگاه های مسئول و دبیری اداره کل روستایی و شوراهای استانداری تشکیل شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه