English

وزیر میراث فرهنگی خبر داد؛

ثبت ۳۵ هزار اثر تاریخی و فرهنگی و میراثی در کشور

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: تاکنون ۳۵ هزار اثر تاریخی و فرهنگی و میراثی را در کشور ثبت کردیم اما این سرزمین یک میلیون اثر را در درون خود جای داده است.

ثبت ۳۵ هزار اثر تاریخی و فرهنگی و میراثی در کشور
به گزارش خبرگزاری موج مازندران

، سید رضا صالحی امیری در رویداد نود سالگی شهرداری تنکابن اظهار داشت: این شهر ظرفیت توسعه گردشگری برای کشور را دارد و رویداد نود سالگی تنکابن نیز در همین راستا  برگزار شد.

وی ادامه داد: روح یک شهر، مردم و فرهیختگان آن منطقه هستند و تنکابن دارای هویت تاریخی و فرهنگی است.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: این یک حقیقت است که تاکنون آن طور که شایسته است، تنکابن معرفی و شناسانده نشده است.

وی تصریح کرد: تاکنون ۳۵ هزار اثر تاریخی و فرهنگی و میراثی را در کشور ثبت کردیم اما این سرزمین یک میلیون اثر را در درون خود جای داده است.

صالحی امیری بیان داشت: هر نقطه از این سرزمین حفاری شود، تکه‌ای از تاریخ باستان در آن دیده می شود.

وی بر ضرورت و ایجاد وتوسعه زیرساخت‌ها گردشگری تأکید کرد و گفت: گردشگری دریایی یکی از مهمترین شاخه‌های گردشگری است و دنیا از این صنعت گردشگری بهره‌ بسیاری گرفته است.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به اینکه میزان تعهد وزارت میراث فرهنگی در سرمایه گذاری گردشگری از ۲۲۴ میلیون یورو به ۵۰۰ میلیون یورو افزایش یافته است، عنوان داشت: سعی داریم تا مسیر صنایع دستی را باز کنیم و صادرات آن را گسترش دهیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه