English

سفیر بلاروس خبر داد؛

بلاروس آماده همکاری‌ درمانی و آموزشی با دانشگاه علوم پزشکی مازندران

سفیر بلاروس در دیدار با رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران از آمادگی این کشور برای همکاری‌های علمی، درمانی، تحقیقاتی و آموزشی با دانشگاه علوم پزشکی خبر داد.

بلاروس آماده همکاری‌ درمانی و آموزشی با دانشگاه علوم پزشکی مازندران
به گزارش خبرگزاری موج مازندران

، دیمتری کالت سوف در حاشیه بازدید از توانمندی‌های آموزشی، درمانی، تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مازندران با ابراز خرسندی از این فرصت به دست آمده، روابط بلاروس و ایران را در تمامی سطوح دوستانه توصیف کرد و اظهار داشت: همکاری بین دو کشور سریع در حال پیشرفت است و توسعه در زمینه پزشکی یکی از این همکاری‌های ماست.

وی با اشاره به اینکه از سال‌های گذشته نزدیک به هزار دانشجوی ایرانی در دانشگاه بلاروس تحصیل می‌کنند، به علاقه زیاد این کشور به توسعه روابط و همکاری بین کشور‌های دیگر در زمینه‌های پزشکی، بهداشت و‌ درمان پرداخت و ادامه داد: یکی از بزرگترین دانشگاه‌های علوم پزشکی در بلاروس وجود دارد و به نظرم خیلی عالی خواهد شد روابط علمی بین دو کشور توسعه یاید و ما آماده ایم و می خواهیم به طور مستقیم با دانشگاه‌ها همکاری کنیم.

سفیر بلاروس در ایران گفت: دو پیشنهاد دارم اول اینکه یک سند همکاری بین دو دانشگاه برقرار شود و دیگر اینکه از طریق ویدئو کنفرانس مسئولین دو دانشگاه در جریان وضعیت آموزشی هم قرار بگیرند.

وی با بیان اینکه این دومین سفرش به استان مازندران است بر توسعه روابط و همکاری با دانشگاه علوم پزشکی مازندران تأکید کرد.

در ادامه رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران به ۵۰ سال قدمت آموزش پزشکی در استان مازندران و توسعه کمی و کیفی و پیشرف‌های چشمگیر دانشگاه علوم پزشکی مازندران طی ۳۷ سال از تأسیس آن اشاره کرد و ابراز داشت: جهت برقراری ارتباط دو سویه در حوزه‌های پزشکی و پیراپزشکی با هدف ارتقاء و تعالی دو دانشگاه در حوزه‌های بهداشت و پیشگیری، درمان و آموزش آمادگی داریم.

دکتر فرهاد غلامی افزود: دانشگاه علوم پزشکی مازندران با حدود ۲۲۵۰۰ پرسنل بیش از سه میلیون نفر جمعیت استان را تحت پوشش خدمات خود دارد.

وی گفت: ۲۶ بیمارستان دانشگاهی در حوزه درمان استان فعال هستند که ۷ بیمارستان پذیرش بیماران بین المللی دارند و ۲۲ شبکه بهداشت و ۱۱۰۰ مرکز جامع سلامت در سطح استان به مردم خدمات بهداشتی ارائه می‌دهند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به اینکه مرگ و میر مادران باردار در استان به حداقل رسیده و مرگ نوزادان زیر یک سال هم به ۱۰ در هزار رسیده است و در توسعه و ارتقا کیفی رتبه‌های بین المللی در شانگهای و تایمز و در حوزه دانشگاه جوان هم رتبه ۶۵ در دنیا کسب کرده است، از فعالیت حدود ۶۰۰ عضو هیأت علمی و پذیرش دانشجو در ۱۲۹ رشته تخصصی و فوق تخصصی در مقاطع کارشناسی و ارشد خبر داد.

وی تصریح کرد: از اهداف پنج ساله دانشگاه علوم پزشکی مازندران جذب دانشجویان بین المللی بوده که هم اکنون ۱۶۰ دانشجو در رشته دکتری و فوق لیسانس در این دانشگاه در حال تحصیل هستند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه