English

کارشناس هواشناسی مازندران اعلام کرد؛

هشدار بارش شدید باران و آبگرفتگی معابر در مازندران

کارشناس هواشناسی مازندران گفت: پیش بینی می شود بارش باران، موجب آبگرفتگی معابر در مازندران شود.

هشدار بارش شدید باران و آبگرفتگی معابر در مازندران
به گزارش خبرگزاری موج مازندران

، محمد غلامپور اظهار داشت: نقشه‌های پیش یابی هواشناسی نشان می‌دهد امروز جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ شاهد رگبار‌های پراکنده در استان هستیم و فردا با تقویت جریانات شمالی علاوه بر کاهش محسوس دما، بارندگی در سطح استان گسترده‌تر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه شدت بارش‌ها در روز شنبه ۷ مهرماه خواهد بود ادامه داد: بارندگی موجب آبگرفتگی معابر، طغیان رودخانه‌ها و مسیلها، صاعقه کاهش دید، لغزندگی و رانش سنگ در محور‌های کوستانی خواهد شد.

کارشناس اداره کل هواشناسی مازندران گفت: به مردم و مسافران توصیه می شود از اسکان و بیتوته در بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری شود، برای لایروبی رودخانه‌ها و پل‌ها اقدام شود و همچنین در بخش کشاورزی، برای جلوگیری از خسارت، تمهیدات لازم اندیشیده شود و دامداران هم به خاطر صاعقه از چرای دام در حاشیه و دامنه نواحی مرتفع خودداری شود.

وی تصریح کرد: در شبانه روز گذشته بیشترین میزان بارندگی در استان از تاکام ساری به میزان ۵۷ میلی‌متر، ورکی ساری ۵۳ میلی متر، بازار خیل میاندورود ۵۰ میلی متر و سوخته سرای سوادکوه به میزان ۳۴ میلی‌متر گزارش شد.

غلامپور خاطرنشان ساخت: دیروز جویبار با ۲۹ درجه بالای صفر گرمترین و صبح امروز دلیر چالوس با ۸ درجه بالای صفر خنک‌ترین مناطق استان بودند.

وی با بیان اینکه دریا امروز مواج است و برای فعالیت‌های دریایی مناسب نیست، تصریح کرد: روز یکشنبه ۸ مهر رگبار پراکنده در استان خواهیم داشت، اما از دوشنبه ۹ تا چهارشنبه ۱۱ مهر جو استان پایدار و شاهد افزایش ابر و افزایش دما در استان خواهیم بود ضمن اینکه احتمال رگبار و رعد و برق در بعد از ظهر دوشنبه در استان وجود دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه