English

دبیر پنجمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر مازندران:

بیش از ۷۸۰ اثر به جشنواره رسانه‌ای ابوذر در مازندران ارسال شد

دبیر پنجمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر مازندران گفت: بیش از ۷۸۰ اثر نوشتاری و چندرسانه‌ای به دبیرخانه پنجمین جشنواره ابوذر مازندران ارسال شد.

بیش از ۷۸۰ اثر به جشنواره رسانه‌ای ابوذر در مازندران ارسال شد
به گزارش خبرگزاری موج مازندران

، حسین احمدی در آئین گرامی‌داشت شهدای رسانه مازندران و اختتامیه پنجمین دوره جشنواره رسانه‌ای ابوذر و همچنین نخستین رویداد رسانه‌ای جام امید که در سالن همایش اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان محمودآباد برگزار شد، اظهار داشت: بیش از ۷۸۰ اثر نوشتاری و چند رسانه‌ای به دبیرخانه پنجمین جشنواره ابوذر مازندران فرستاده شد که در مقایسه با آمار سایر جشنواره‌های رسانه‌ای این استان، حدود دو برابر بیشتر است و افزایش استقبال اصحاب رسانه استان از این رویداد در سال‌های اخیر را نشان می‌دهد. 

وی با بیان این‌که همه آثار دریافت شده پیش از داوری مورد بررسی قرار گرفتند و پالایش شدند ادامه داد: فرآیند پالایش آثار، حدود ۴۵ روز طول کشید تا آثار پس از صحت‌سنجی و به صورت دسته‌بندی شده در قالب‌های مرتبط در اختیار داوران قرار بگیرد.

دبیر پنجمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر مازندران گفت: برخی آثار با محور‌های جشنواره همخوانی نداشت و تعدادی از آثار نیز به دلیل این‌که سقف مجاز تعداد آثار فرستاده شده از سوی یک نفر رعایت نشده بود حذف شدند و در نهایت پس از پالایش آثار ۶۱۰ اثر در اختیار داوران جشنواره قرار گرفت.

وی افزود: از این ۶۱۰ اثر ۱۱۷ اثر در بخش گزارش، ۹۰ اثر در بخش تیتر، ۷۱ اثر در بخش یادداشت و سرمقاله، ۱۰۴ اثر در بخش عکس، ۶۹ اثر در بخش کلیپ و گزارش ویدئویی، ۲۴ اثر در بخش مستند، ۲۱ اثر در بخش‌های پادکست و اینفوگرافی و ۶۶ اثر هم در بخش ویژه جشنواره که درباره فلسطین بود به دبیرخانه فرستاده شدند.

احمدی تصریح کرد: از ۶۶ اثری که در بخش ویژه جشنواره با موضوع فلسطین به دبیرخانه فرستاده شد ۲۸ اثر نوشتاری و ۳۸ اثر چندرسانه‌ای بود که از این بین سه اثر با نظر هیئت داوران حائز رتبه‌های برتر شدند.

وی بیان داشت: هیئت داوران در بخش‌های اینفوگرافی و پادکست هیچ اثری را شایسته کسب عنوان تشخیص نداد و در مجموع ۳۷ اثر از فعالان رسانه‌ای شهرستان‌های مختلف در ۹ بخش شایسته تقدیر و حائز رتبه شدند.

دبیر پنجمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر مازندران از انتشار کتاب جشنواره برای سومین سال پیاپی خبر داد و عنوان داشت: امسال نیز آثار برتر جشنواره ابوذر مازندران در قالب یک کتاب با صفحه‌آرایی سید روح‌الله شجاعی کیاسری فعال رسانه‌ای استان گردآوری شده که در ۲۰۰ نسخه زیر چاپ رفت و امروز بین برگزیدگان و حاضران در سالن توزیع می‌شود.

همچنین مسئول بسیج رسانه مازندران هم گفت: محوریت ششمین جشنواره ابوذر براساس مطالبه‌گری از مسئولان است و خبرنگاران درصدد انعکاس دغدغه‌های مردم انتشار داشته باشند.

عبدالمهدی حق شناس ضمن گرامیداشت ۲۸ شهید رسانه دیار علویان افزود: سه یادواره شهدای رسانه در استان مازندران ضمن گرامی‌داشت شهید رسانه «هادی باغبانی» برگزار شده است.

وی با بیان اینکه ششمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر امروز آغاز خواهد شد ابراز داشت: محوریت ششمین جشنواره ابوذر براساس مطالبه‌گری از مسئولان است و خبرنگاران درصدد انعکاس دعدعه‌های مردم انتشار داشته باشند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه