English

مدیرکل شیلات مازندران:

صید ماهیان استخوانی در دریای خزر آغاز شد

مدیرکل شیلات مازندران گفت: فصل صید ماهی استخوانی در منطقه میانکاله بهشهر از امروز ۱۵ مهرماه آغاز شد.

صید ماهیان استخوانی در دریای خزر آغاز شد
به گزارش خبرگزاری موج مازندران

، قاسم کریم زاده با بیان اینکه صید ماهیان استخوانی در دریای خزر براساس مصوبه کمیته مدیریت صید سازمان شیلات ایران به طور رسمی از ۲۵ مهر آغاز می شود، اظهار داشت: برای منطقه میانکاله بهشهر با توجه به شرایط خاص منطقه که حفاظت شده و فاقد رودخانه است، و همچنین منطقه کفال خیز است صید ماهیان از ۱۵ مهرماه آغاز می شود.

وی ادامه داد: تعاونی های صیادی پره که در اجرای طرح کمک به تکثیر طبیعی در جهت حفظ بازسازی ذخایر دریای خزر مشارکت داشتند و تعاونی های صیادی که مولدین استخرهای سایت بندر صیادی امیرآباد و مراکز تکثیر را تأمین کردند صید آنها ۲۰ مهرماه آغاز می شود.

مدیرکل شیلات مازندران گفت: اگر شرایط آب و هوایی و جریانات دریایی فراهم باشد حدود ۴ هزار تن انواع ماهیان استخوانی در سبد صیادان مشاهده شود.

وی با اشاره به اینکه بسته های حمایتی هم برای جامعه صیادی در نظر گرفته شده است، افزود: به هر یک از تعاونی های صیادی پره ماهانه ۲۴۰۰ لیتر بنزین بصورت یارانه ای داده می شود، همچنین تعاونی های صیادی پره که متقاضی خرید آلات و ادوات صیادی، تراکتور و قایق های دریایی باشند تا مبلغ ۳ میلیارد تومان به آنها تسهیلات پرداخت می شود.

کریم زاده بیان داشت: ترکیب انواع ماهیان استخوانی در دریای خزر را ۶۵ درصد ماهیان سفید، ۳۰ درصد ماهی کفال و ۵ درصد نیز ماهی کپور اعلام کرد.

گفتنی است؛ ۴ هزار و ۲۰۰ نفر صیاد در قالب ۵۳ شرکت تعاونی پره در پهنه خزر فعالیت می کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه